تشخیص بیماری های روده با این توالت عجیب هوشمند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وبا یک بیماری باکتریایی است که باعث اسهال می گردد. سالانه بیش از چهار میلیون فرد مبتلا به این بیماری در سراسر دنیا تشخیص داده می شوند. این بیماری منجر به مرگ حدود 150000 نفر می گردد. این یک مشکل حاد در بخش هایی از دنیا مانند آفریقای جنوب صحرا و منطقه ها روستایی جنوب آسیا است که احتمال ابتلا به سوءتغذیه در آن ها بیشتر است. وبا سومین عامل اصلی مرگ و میر بچه ها در دنیا است که دقیقاً پس از ذات الریه و زایمان های زودرس قرار گرفته است.

تشخیص بیماری های روده با این توالت عجیب هوشمند

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا، توالت هوشمندی فراوری نموده اند که با گوش دادن به صدا های فراوریشده هنگام اجابت مزاج، می تواند علائم هشداردهنده بیماری های روده را تشخیص دهد.

به گفته پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا، این توالت هوشمند دارای حسگری است که صدا های فراوریشده هنگام مدفوع کردن یا خروج گاز را دریافت می نماید. این دستگاه به یک سیستم هوش مصنوعی متصل است که حرکات روده را طبقه بندی می نماید.

این توالت در آزمایش ها، نشانه های وبا و سایر بیماری های مزمن را شناسایی کرد و امیدی برای آغاز درمان در اولین فرصت - قبل از اینکه علائم حتی ظاهر شوند - محسوب می گردد.

مایا گاتلین (Maia Gatlin) مهندس هوافضا در موسسه فناوری جورجیا، در یک بیانیه رسانه ای گفت: امیدواریم این حسگر که کوچک و غیرتهاجمی است، بتواند در منطقه های که شیوع وبا یک خطر دائمی است، مورد استفاده قرار گیرد. این شبکه عصبی کامپیوتری در پی شناسایی تغییرات ظریف در صدای ایجاد شده در هنگام اجابت مزاج، ادرار کردن یا دفع گاز است.

پژوهشگران این مطالعه، ساعت ها نمونه های صوتی و تصویری از بیماران سالم و ناسالم را جمع آوری کردند تا یک فرمول را ایجاد نمایند. آن ها هر کدام را به یک طیف نگاری تبدیل کردند که در اصل تصویری از صدا است. کار های مختلف، ویژگی های متفاوتی را ایجاد می نمایند؛ به عنوان مثال، ادرار و مدفوع به ترتیب یک صدای ثابت و منفرد ایجاد می نمایند.

اسکن ها را به الگوریتم وارد کردند و الگوریتم یاد گرفت که آن ها را رتبه بندی کند. عملکرد توالت در برابر داده ها با و بدون نویز پس زمینه به چالش کشیده شد. این چالش تضمین می کرد که بدون توجه به محیط حسگر، ویژگی های صدا را تشخیص میدهد یا خیر.

این حسگر بعلاوه می تواند در منطقه ها فاجعه بار (جایی که آلودگی آب منجر به انتشار پاتوژن های منتقله از آب می گردد) یا حتی در مراکز مراقبت پرستاری و آسایشگاه، برای نظارت اتوماتیک بر حرکات روده بیماران استفاده گردد. شاید روزی، این الگوریتم بتواند با دستگاه های هوشمند موجود در خانه برای نظارت بر حرکات روده و سلامت کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا قصد دارند داده های آکوستیک دنیای واقعی را جمع آوری نمایند تا مدل یادگیری ماشینی آن ها بتواند با کار در محیط های مختلف حمام سازگار گردد.

وبا یک بیماری باکتریایی است که باعث اسهال می گردد. سالانه بیش از چهار میلیون فرد مبتلا به این بیماری در سراسر دنیا تشخیص داده می شوند.

این بیماری منجر به مرگ حدود 150000 نفر می گردد. این یک مشکل حاد در بخش هایی از دنیا مانند آفریقای جنوب صحرا و منطقه ها روستایی جنوب آسیا است که احتمال ابتلا به سوءتغذیه در آن ها بیشتر است. وبا سومین عامل اصلی مرگ و میر بچه ها در دنیا است که دقیقاً پس از ذات الریه و زایمان های زودرس واقع شده است.

آفریقای سیاه، آفریقای جنوب صحرا یا زیرصحرایی اصطلاحی است که برای منطقه ها جنوب صحرای بزرگ آفریقا به کار می رود.

شناسایی شیوع بیماری های اشتراکی بالقوه برای چنین شیوعی می تواند متخصصان بهداشت را زودتر مطلع کند و تخصیص منابع را بهبود بخشد. با این حال، به دلایل واضح، نظارت بر این بیماری و سایر بیماری های روده یک موضوع حساس است.

برای افراد مبتلا به شرایط خاص، مانند بیماری التهابی روده، این دستگاه می تواند نظارت مفیدی را برای پزشکان فراهم کند. مبتکران توالت هوشمند بر این باورند که حمام ها در آینده نیز می توانند به ابزار نهایی نظارت بر سلامت تبدیل شوند. در بعضی مواقع، می تواند پیشنهاد هایی برای سبک زندگی ارائه دهد و به شما بگوید فیبر یا مواد مغذی بیشتری بخورید.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1371

به "تشخیص بیماری های روده با این توالت عجیب هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بیماری های روده با این توالت عجیب هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید