تصمیم منطقی سرمربی تیم ملی تکواندو، زنگ خطر برای غایبان لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران- گروه ورزشی: محمد بیرامی: با ورود به اولین سال از قرن جدید تیم ملی تکواندو ایران یکی از سخت ترین سال ها را پیش رو خواهد داشت. از مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر فروردین ماه 1400 در بیروت برگزار خواهد شد تا بازی های المپیک در مردادماه و پس از آن مسابقات قهرمانی دنیا در ووشی چین، البته که چند تورنمنت از جمله رقابتهای گرندپری هم در این بین وجود دارد.

تصمیم منطقی سرمربی تیم ملی تکواندو، زنگ خطر برای غایبان لیگ برتر

نگرانی ها از بابت برگزاری رقابتهای انتخابی و دعوت بهترین ها به اردوی تیم ملی برای حضور در این رویدادها که هر کدام اهمیت خاص خود را برای تکواندو ایران دارد با تصمیم به جا و منطقی کادر فنی تیم ملی تا حد زیادی از بین رفت.

شیوع ویروس کرونا مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات آزاد و یا انتخابی های تیم ملی را تعطیل کرد و حتی تورنمنت های خارجی هم برگزار نشد تا تیم ملی برای مسابقات پیش رو جهت تشکیل اردوی آماده سازی دست به دامان لیگ گردد. مسابقاتی که با حضور بهترین های ایران برگزار خواهد شد و تقریباً همه تکواندوکاران که شایستگی فنی حضور در ترکیب تیم ملی را داشته باشند، در این رقابتها به روی شی هاپ چانگ می فرایند.

عسکری با اعلام این خبر که مبارزه در لیگ ملاک دعوت به اردو و یا مسابقات انتخابی خواهد بود گفت: از تمام عزیزانی که مدعی حضور در تیم ملی تکواندو هستند درخواست می کنم در قالب تیم های خود در لیگ شرکت نمایند تا اگر شرایط کرونا به همین شکل ادامه پیدا کرد و نتوانستیم روال قبل را پشت سر بگذاریم بتوانیم نفرات برتر را به انتخابی دعوت کنیم و جای گله ای برای کسی نباشد.

در شرایطی فعلی که امکان برگزاری مسابقات انتخابی و یا ورود به اردوی تیم ملی نیست، کادر فنی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه ای دیگر را طراحی کردند و به نوعی از پلن B رونمایی کردند. همانطور که هر طرحی خالی از اشکال نیست، این برنامه نیز چند اشکال دارد. اول آنکه جلوی ورود پدیده های شهرستانی که امکان حضور در لیگ را ندارند را می گیرد و دوم آنکه تکلیف بعضی چهره های شاخص که تمایلی به عقد قرارداد با باشگاه ها را نداشته و تیم ملی را هدف قرار داده اند، چه می گردد؟

کادر فنی تیم ملی چاره ای جز این نداشت که برنامه های خود را برای تشکیل اردوی تیم ملی تدوین کند و بدون شک بهترین راستا نیز همین بود که لیگ را مدنظر قرار دهد. برنامه ای که شرایط فنی لیگ را نیز تغییر خواهد داد. تکواندوکاران برای نمایش توانایی های خود در مقابل چشمان مربیان تیم ملی هر چه در توان داشته باشند رو نمایند و تبعات مثبت آن نیز متوجه تیم ها می گردد و همین موضوع به افزایش بار فنی لیگ و البته جذابیت های آن خواهد نمود.

شاید پدیده های شهرستانی فرصت حضور در مسابقات انتخابی را از دست می دهند، ولی باید منتظر درخشش جوانان با آتیه ای در همین لیگ پیش رو باشیم که حتماً چند پدیده نوظهور را به تکواندو ایران معرفی می نماید.

از سوی دیگر با اعلام این برنامه به مدعیان غایب هم این اخطار داده شد که اگر می خواهند به اردوی تیم ملی برسند باید در لیگ به میدان بفرایند. البته که به نظر می رسد آنها که سال گذشته و قبل از کرونا با عبور از فیلتر انتخابی ها به اردوی تیم ملی رسیده بودند، باید این اولویت را داشته باشند که کادر فنی تیم ملی نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد.

در این رابطه سینا بهرامی یکی از چهره های مطرح تکواندو ایران که در حال مذاکره با چند تیم برای حضور در لیگ است، به خبرنگاران گفت: به نظر می رسد در شرایطی که نمی توان به دلیل شیوع کرونا مسابقات کشوری و انتخابی برگزار کرد، کادر فنی تیم ملی تصمیم درستی گرفته و بهترین راه را انتخاب نموده است، هر چند انتخاب تیم ملی از دل لیگ کار را سخته است، ولی چاره ای دیگری نیست.

در چنین شرایطی باید انتظار یک لیگ جذاب و پویا را داشته باشیم و این یعنی همان لیگی که تأثیر مثبت خود را بر ورزش خواهد گذاشت. لیگی که در این دوره پر است از ستاره و ملی پوش و مهمتر از آن جوانانی که از رده های پایین فرصت عرض اندام برابر ملی پوشان را خواهند داشت.

اما موضوع لیگ بخشی دوم صحبت های سرمربی تیم ملی بود. وی در بخش اول این مصاحبه که با روابط عمومی فدراسیون اجرا شده و البته اهمیت بالاتری نسبت به موضوع لیگ داشت، ابراز امیدواری نموده که با ریشه کن شدن ویروس کرونا بتواند به همان برنامه قبلی یا پلن A خود یعنی برگزاری مسابقات آزاد کشوری و انتخابی تیم ملی بازگردد که البته بهترین تصمیم است که اگر چنین گردد، شاید بعد از حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا، کادر فنی شرایط برگزاری مسابقات کشوری را فراهم کند.

در سرانجام به کادر فنی توصیه می کنیم برای زیر ذره بین قراردادن همه مدعیان، از چند مربی برای همکاری در این بخش دعوت گردد تا خدای نانموده شایسته ای از لیست جا نماند و بتوان یک تیم قدرتمند برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا در وهله اول و مسابقات قهرمانی دنیا در مرحله دوم آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 613

به "تصمیم منطقی سرمربی تیم ملی تکواندو، زنگ خطر برای غایبان لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم منطقی سرمربی تیم ملی تکواندو، زنگ خطر برای غایبان لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید