جزئیات اجرای طرح کالابرگ برای 3 دهک کم عایدی ، این 11 قلم کالا از تورم مصون می مانند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی برای سه دهک کم عایدی جامعه را شرح داد.

جزئیات اجرای طرح کالابرگ برای 3 دهک کم عایدی ، این 11 قلم کالا از تورم مصون می مانند

به گزارش خبرنگاران آنلاین، علیرضا عسگریان امروز در نشست خبری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور، گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی بر اساس تکلیف قانون بودجه اجرا می گردد براین اساس برای همه یارانه بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیکی یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می گردد و افراد می توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار از 11 قلم کالای خریداری نمایند.

وی این 11 قلم را شامل مرع، تخم مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات مطرح کرد.

عسگریان اضافه نمود: درصورتی که سه دهک کم عایدی خانوار علاوه بر اینکه یک ماه اعتبار یارانه آنها زودتر واریز می گردد بتوانند حداقل 50 درصد از یارانه 400 هزار تومانی خود را صرف خرید 11 قلم کالا نمایند، 120 هزار تومان معادل 30 درصد یارانه اضافه به حساب آنها واریز می گردد که از این شارژ اضافی هم باید برای خرید 11 قلم کالا استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه 11 قلم کالای سبد کالابرگ الکترونیکی از تورم مصون نگه داشته می گردد، ادامه داد: در حال حاضر اگر کسی از سه دهک پایین جامعه 50 درصد از 11 قلم را خریداری کند حدود 40 هزار تومان بابت تورم حادث شده بر این کالاها دریافت می نماید بعلاوه 120 هزار تومان هم یارانه اضافه و در مجموع حدود 160 هزار تومان به شرط خرید از این 11 قلم کالا نصیبش می گردد.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه گفت: در حال حاضر جمعیت سه دهک کم عایدی جامعه شامل حدود 8 میلیون خانوار یا 29 میلیون نفر هستند که از این تعداد تا کنون یک میلیون خانوار معادل 3.2 میلیون نفر از کالابرگ الکترونیکی استقبال نموده اند و با اطلاع رسانی بیشتر در آینده مقدار استقبال بیشتر خواهد شد.

عسگریان در خصوص نحوه اطلاع از کالابرگ الکترونیکی نیز گفت: افراد با نصب برنامک شما شبکه ملی اعتبار یا کد دستوری #1463*500* از آدرس فروشگاه ها و 90 هزار فروشگاه همکار در طرح کالابرگ اطلاع پیدا نمایند و با نصب برنامک شما نزدیک ترین فروشگاه طرف قرارداد با کالابرگ به آنها معرفی می گردد.

وی توضیح داد: تعداد فروشگاه های متصل به طرح کالابرگ در حال حاضر به 90 هزار فروشگاه رسیده که به زودی این تعداد به 100 هزار فروشگاه می رسد و به زودی پوسترهایی بر روی شیشه مغازه ها نصب خواهد شد که این فروشگاه متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی است و مردم می توانند از آن فروشگاه ها برای کالاهای مورد نظر کالابرگ الکترونیکی استفاده نمایند.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: 11 قلم کالای حاضر در طرح کالابرگ الکترونیکی بر اساس تحقیقات حساب شده است و کم و زیاد شدن آن احتیاج به تحقیقات زیاد و تأیید سازمان غذا و داور و انستیتو تغذیه دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1472

به "جزئیات اجرای طرح کالابرگ برای 3 دهک کم عایدی ، این 11 قلم کالا از تورم مصون می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای طرح کالابرگ برای 3 دهک کم عایدی ، این 11 قلم کالا از تورم مصون می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید