جنگل عمودی شگفت&zwnjانگیز در مرکز میلان ایتالیا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در مرکز میلان ایتالیا یک مجتمع مسکونی منحصر به فرد دیده می‌شود که از دو برج به ارتفاع 80 و 112 متر تشکیل شده و پوشیده از گیاهان و درختانی است که آن را به جنگل عمودی شهره نموده است. این مجتمع مسکونی توسط گروهی از معماران Boery Studio و به روشی منحصر به فرد طراحی شده است تا پناهی برای درختان، مردم و پرندگان باشد.

جنگل عمودی شگفت&zwnjانگیز در مرکز میلان ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این مجتمع در اکتبر 2014 در منطقه‌ای در مرکز میلان افتتاح شد. دو برج معروف در مجموع 800 درخت در اندازه‌های مختلف، 15000 گیاه چند ساله و 5000 درختچه را در خود جای داده اند که معادل 30.000 متر مربع از سطح جنگلی و پوشش گیاهی است. جنگل عمودی میلان در 3000 متر مربع از سطح شهر متمرکز شده است.

پوشش گیاهی این مجتمع علاوه بر ایجاد ظاهری جدید و زیبا در شهر، با فیلتر کردن اشعه خورشید باعث ایجاد آب و هوای سالم در محیط داخلی هم می‌شود. پوشش گیاهی همزمان در تنظیم رطوبت، فراوری اکسیژن و دی اکسید کربن و جذب ذرات ریز هم تاثیرگذار است.

یکی از ساکنان این ساختمان می‌گوید از زمان افتتاح در این مجتمع زندگی می‌کنم. اصلا احساس نمی‌کنم در مرکز شهر شلوغی مثل میلان زندگی می‌کنم. این سرسبزی قطعاً تأثیر مثبتی در زندگی من داشته است. گیاهان در تابستان دما را کاهش می‌دهند و در زمستان از گرمای کمتری استفاده می‌کنیم.

قابل ذکر است؛ در بوگوتای کلمبیا و در شهر چنگدو چین هم دو مجتمع مشابه این ساختمان در میلان وجود دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 526

به "جنگل عمودی شگفت&zwnjانگیز در مرکز میلان ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل عمودی شگفت&zwnjانگیز در مرکز میلان ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید