خبرنگاران آمریکا برای دستگیری یکی از رهبران داعش جایزه معین کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران- خبرنگاران- وزارت خارجه آمریکا گفت که برای اطلاعات منجر به شناسایی یکی از رهبران داعش که به وزیر رسانه این گروه تروریستی مشهور است، جایزه می دهد.

خبرنگاران آمریکا برای دستگیری یکی از رهبران داعش جایزه معین کرد

وزارت خارجه آمریکا بامداد آدینه در بیانیه ای که در تارنمای رسمی خود منتشر کرد، بیان نمود که برای اطلاعات منجر به شناسایی یا افشای محل اختفای محمد خضیر موسی رمضان یکی از رهبران داعش و فرد کلیدی در فعالیت رسانه ای این گروه تروریستی تا 3 میلیون دلار جایزه می دهد.

براساس این بیانیه، محمد رمضان که با نام ابوبکر الغریب نیز شناخته می گردد، متولد اردن بوده و یکی از باسابقه ترین مقام های رسانه ای داعش و مسوول نظارت برای فعالیت های روزانه رسانه ای این گروه از جمله مدیریت محتوا در شبکه های پراکنده آن است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، رمضان نقشی مهمی در عملیات تبلیغاتی داعش برای افراطی سازی، استخدام و تحریک افراد و همچنین در فراوری ویدئوهای حاوی صحنه های وحشیانه و دلخراش شکنجه و اعدام جمعی این گروه ایفا نموده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر نیز جایزه نقدی پنج میلیون دلاری برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا شناسایی مکان پنهان شدن محمد سعید عبدالرحمن مولا مشهور به عبدالله القرداش سرنموده جدید داعش گردد، اختصاص داده بود.

ابوبکر البغدادی موسس و سرنموده گروه تروریستی داعش قبل از به هلاکت رسیدن، در هشت اوت 2019 (17 مرداد 98) عبدالله القرداش را به عنوان جانشین خود معرفی نموده بود.

گروه تروریستی داعش اخیرا در نتیجه تمرکز دولت عراق بر روی مبارزه و مهار کرونا به طور محسوسی فعالیت خود را در بعضی استان های شمالی و شرقی و غرب عراق افزایش داده و توانسته است به عملیات تروریستی دست بزند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 207

به "خبرنگاران آمریکا برای دستگیری یکی از رهبران داعش جایزه معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا برای دستگیری یکی از رهبران داعش جایزه معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید