خبرنگاران استاندار: آذربایجان غربی توان تامین بعضی اقلام کشاورزی اروپا و اتریش را داراست

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ارومیه- خبرنگاران- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی موجود در استان و تنوع قابل توجه محصولات این بخش گفت: این استان می تواند تامین کننده بعضی اقلام کشاورزی اروپا به ویژه اتریش باشد.

خبرنگاران استاندار: آذربایجان غربی توان تامین بعضی اقلام کشاورزی اروپا و اتریش را داراست

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه در ملاقات با اشتفان شولتس، سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران اضافه نمود: آذربایجان غربی، استانی با ظرفیت های ویژه کشاورزی به ویژه در محصولاتی نظیر انگور است که کیفیت مناسب این محصولات باعث شده تا توان لازم برای حضور در بازارهای اروپایی وجود داشته باشد.

وی با ابراز خرسندی از حضور سفیر اتریش در ارومیه، این سفر را آغازی برای ارتقای همکاری های مالی بین آذربایجان غربی و این کشور اروپایی اعلام کرد و ادامه داد: این استان به جهت توانمندی های ویژه مالی از جمله محصولات کشاورزی و نیز تنوع فرهنگی می تواند روابط گسترده و هدفمندی را با کشور اتریش برقرار سازد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از کشورهایی که ایران بیشترین روابط را با آنها داشته، اتریش بوده است، اعلام کرد: بی طرفی اتریش و نیز روابط تاریخی با آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه موجب شده تا نگاه مثبت و قابل احترامی نسبت این کشور وجود داشته باشد.

وی اضافه نمود: بعضی تاریخ دانان و نیز حتی چهارمین دبیرکل سازمان ملل که اتریشی بودند، برای بازدید از پناهندگان جنگ ایران و عراق به ارومیه سفر داشتند.

شهریاری با بیان اینکه دیدگاه مردم ایران نسبت به اتریش مثبت بوده است، اظهار کرد: علاوه بر مراودات علمی و دانشگاهی، تبادلات مالی نیز تحکیم کننده روابط 2 کشور ایران و اتریش بوده است.

وی به میزبانی اتریش از مذاکرات برجام نیز اشاره نمود و گفت: متاسفانه خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نیز عدم اجرای تعهدات از سوی دیگر کشورهای عضو برجام باعث شد تا مسائل تحریم بر روی دوش مردم ایران سنگینی کند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه نمود: مردم ایران بزرگترین پشتوانه حاکمیت هستند و به طور قطع بر سختی های ناشی از تحریم فائق خواهند آمد.

وی به توانمندی های استان در بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و فرهنگ هم اشاره نمود و ادامه داد: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص ها از جمله فراوری سیب، انگور، عسل و معادن جزو رتبه های برتر کشوری است و سالانه بیش از 6 میلیون تن محصول کشاورزی فراوری می نماید.

وی، جذبه های تاریخی استان را مزیت بسیار خوب برای گردشگران اتریشی دانست و اضافه نمود: بسیاری از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان ثبت جهانی و ملی است و می تواند در تقویت مناسبات فرهنگی بسیار نقش آفرین باشد.

شهریاری، همجواری با سه کشور و وجود بزرگترین منطقه آزاد کشور در ماکو و صنایع تبدیلی را دیگر ظرفیت های استان دانست و اظهار کرد: در این زمینه ها آذربایجان غربی می تواند همکاری های خوبی با اتریش داشته باشد.

سفیر اتریش در ایران، در سفری یکروزه به آذربایجان غربی از ظرفیت های این استان مطلع شد و زمینه های همکاری این کشور با این استان را مورد آنالیز قرار داد.

آذربایجان غربی بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که در 17 شهرستان، 46 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا ساکن هستند.

کشور اتریش نیز با 9 میلیون نفر جمعیت، حدود 84 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از جمله کشورهای اروپای غربی به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 382

به "خبرنگاران استاندار: آذربایجان غربی توان تامین بعضی اقلام کشاورزی اروپا و اتریش را داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: آذربایجان غربی توان تامین بعضی اقلام کشاورزی اروپا و اتریش را داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید