خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر افزایش عرضه با هدف کاهش سوداگری در بازار خودرو

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران- خبرنگاران- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر افزایش حداکثری فراوری و عرضه خودرو از سوی خودروسازان و انجام به موقع تعهدات تحویل برای کاهش سوداگری در بازار خودرو تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر افزایش عرضه با هدف کاهش سوداگری در بازار خودرو

به گزارش روز دوشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی در نشست کارگروه جهش فراوری صنعت خودرو در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، کاهش التهاب قیمتی در بازار و حفظ حقوق مصرف نمایندگان را از جمله دغدغه های اصلی وزارت صنعت گفت.

وی از خودروسازان و ایدرو خواست تا با طراحی شیوه های بهینه انواع فروش و پیش فروش، در این راستا فعالیت نمایند.

رزم حسینی اضافه نمود: در برنامه ریزی های ساماندهی بازار خودرو درصدد هستیم منابع اقتصادی و نقدینگی به جای گردش در فضای غیرمولد واسطه گری به فضای فراوری تزریق گردد تا با افزایش فراوری و عرضه بیشتر و نیز بهبود کیفیتی خودروها به اهداف جهش فراوری نزدیک تر شویم.

وی در این نشست، انجام به موقع تعهدات خودروسازان در انواع شیوه های فروش را عامل مهمی در آرامش روانی بازار برشمرد و منطقی شدن قیمت خودروها و کاهش زمینه و انگیزه سوداگری های منفعت طلبانه به وسیله سیاست گذاری های مبتنی بر فراوری حداکثری و نظارت مستمر را از برنامه های مهم این وزارتخانه برشمرد.

وزیر صنعت اضافه نمود: همه برنامه ریزی ها و پیشنهادهای ارائه شده چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح نهادهای بالادستی، در راستای افزایش فراوری خودرو و در نهایت با هدف آرامش بازار، واقعی شدن قیمت و افزایش رضایت مصرف نمایندگان در حال اجرا است.

وی از خودروسازان خواست حداکثر ظرفیت فراوری همه سایت های خود در کشور را به صورت تمام وقت فعال نمایند.

رزم حسینی گفت: در همه الگوهای فروش، ساز و کارها به گونه ای تنظیم می گردد که برای مصرف نمایندگان واقعی بهترین شرایط تهیه خودرو از خودروسازان فراهم گردد.

وی ادامه داد: همچنین در این ساز و کارها با نزدیک شدن قیمت بازار به قیمت کارخانه به وسیله حذف اختلاف قیمت کاذب ایجاد شده، انگیزه و امکان واسطه گری های زیاده خواهانه از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگاران، حدود 10 روزی است که نرخ دلار به عنوان مهمترین عامل معین نماینده قیمت خودرو ثابت مانده و به اعتقاد کارشناسان، به همین دلیل قیمت انواع خودروهای داخلی، خارجی و مونتاژی بدون تغییر بوده و بازار در رکودی عمیق قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 595

به "خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر افزایش عرضه با هدف کاهش سوداگری در بازار خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید وزیر صنعت بر افزایش عرضه با هدف کاهش سوداگری در بازار خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید