دستور تهیه بهترین عصاره ها برای افراد دیابتی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در صورتی که در پی یافتن دستورالعمل های تهیه عصاره برای افراد دیابتی هستید، این مقاله را با دقت مطالعه بفرمائید. در این جا با برخی ایده ها و همچنین دستورالعمل ها برای تهیه عصاره برای افراد دیابتی آشنا خواهیم شد.

دستور تهیه بهترین عصاره ها برای افراد دیابتی

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

در صورتی که در پی یافتن دستورالعمل های تهیه عصاره برای افراد دیابتی هستید، این مقاله را با دقت مطالعه بفرمائید. در این جا با برخی ایده ها و همچنین دستورالعمل ها برای تهیه عصاره برای افراد دیابتی آشنا خواهیم شد.

دیابت بیماری بوده که زمانی که سطوح قند خون بدن به میزان قابل توجهی بالا رفت، ایجاد می گردد. دلیل ایجاد دیابت یا عملکرد نامناسب هورمون انسولین و یا عدم تولید این هورمون می باشد. اگر شما به هردلیل از دیابت رنج می برید، نیاز در پی کردن رژیم غذایی مناسب جهت کنترل سطح قند خون خود دارید. باید از خوردن شیرینی و کربوهیدرات ها خود داری کنید، چون این مواد به راحتی به گلوکز تبدیل شده و باعث افزایش سطح قند خون می گردند. در عوض باید میوه ها و سبزیجات تازه که حاوی مقادیر کمتری کربوهیدرات و غنی از فیبر و ویتامین هستند، مصرف کنید. در صورتی که علاقه ای به مصرف سبزیجات ندارید، می تواند عصاره آن ها را تهیه کرده و با افزودن طعم و چاشنی به صورت سرد میل بفرمائید. در زیر برخی دستورالعمل ها در رابطه با تهیه عصاره را ذکر می کنیم.

دستورالعمل تهیه عصاره برای افراد دیابتی

افرادی که از دیابت رنج می برند، به ندرت باید از آب میوه استفاده کنند. چون همه میوه های حاوی مقادیر بالایی قند در قالب فروکتوز می باشند و همچنین، آب میوه های تهیه شده به صورت تجاری هم حاوی مقادیر زیادی قند به نام نگهدارنده می باشد، و از این رو عصاره میوه ها از فهرست غذای افراد دیابتی خارج می گردد. بنابراین، در صورتی که مایل به مصرف آب میوه هستید، باید قبل از مصرف عصاره ها را به صورت یک بخش عصاره و سه بخش آب رقیق کنید. آب پرتقال، آب سیب، آب انار و غیره برخی از بهترین عصاره ها برای بیماران دیابتی می باشد. در غیر این صورت، عاقلانه ترین کار این است که تنها خود میوه را به جای آب میوه مصرف کنید. از سوی دیگر، شما می توانید به جای استفاده از آب میوه، آب سبزیجات مصرف کنید، چون آب سبزیجات حاوی قند نیست.

عصاره 1

6 هویج کوچک

1 عدد کلم بروکلی

3 برگ کرفس

1 عدد خیار کوچک بدون پوست

هویج، کلم بروکلی و خیار را به صورت قطعات کوچک برش بزنید. آن ها را با استفاده از یک مخلوط کن ترکیب کرده و به شکل یک آب سبزیجات صاف عصاره گیری کنید. می توانید به منظور افزودن طعم میزانی نمک و فلفل سیاه به عصاره اضافه کنید.

عصاره 2

4 عدد گوجه فرنگی رسیده

1 فنجان کاهوی سبز خرد شده

گوجه فرنگی را به قطعات کوچک برش زده و دانه آن ها را حذف کنید. قطعات گوجه فرنگی را با کاهوی سبز مخلوط کنید. می توانید به منظور خنک کردن عصاره تکه های یخ به آن اضافه کنید.

عصاره 3

4 هویج کوچک

1 دسته کوچک اسفناج

اسفناج را ریز ریز کرده و هویج را هم به قطعات کوچک برش بزنید. سپس با هم مخلوط کرده و عصاره تهیه کنید. می توانید به منظور رقیق کردن عصاره چند تکه یخ هم به آن اضافه کنید. برای افزودن طعم و مزه به آن نمک و یا فلفل سیاه بزنید.

عصاره 4

1 عدد کدو تلخ

آب لیمو، نمک و فلفل

کدو تلخ را به قطعات کوچک برش زدن و دانه آن ها را حذف کنید. سپس کدو تلخ را به دورن مخلوط کن قرار داده و میزانی آب به آن اضافه کنید. به منظور طعم دادن به عصاره میزانی آب لیمو، نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

عصاره 5

1 عدد کلم بروکلی

4 عدد هویج

2 تا 3 برگ کاهو

همه مواد را به قطعات کوچک برش زده و عصاره آن ها را تهیه کنید.

عصاره 6

چند عدد لوبیا سبز

1 عدد ساقه کرفس

1 عدد هویج

میزانی جعفری

1 حبه سیر

کرفس، لوبیا، هویج و جعفری را خرد کرده و آن ها را در یک مخلوط کن قرار داده و عصاره آن را تهیه کنید.

عصاره 7

نصف خیار خرد شده

نصف سیب سبز

2 عدد ساقه کرفس

نصف فلفل

تمام مواد را برش زده و به منظور تهیه عصاره آن ها را با یک مخلوط کند ترکیب کنید.

عصاره 8

1 دسته اسفناج

1 عدد هویج

2 ساقه کرفس

1 عدد سیب سبز

دانه سیب را حذف کرده و آن ها را به قطعات کوچک برش بزنید. سپس همه مواد دیگر را هم برش زده و با استفاده از مخلوط کن آن ها را ترکیب کنید.

عصاره 9

2 تا 3 عدد گوجه فرنگی

نمک و فلفل

میزانی آب درون قابلمه به جوش آورده و گوجه فرنگی ها را دورن آن قرار دهید و اجازه دهید تا برای مدت 10 تا 15ثانیه به جوش آمده و سپس قابلمه را بردارید. حالا، هسته گوجه فرنگی را برش زده و پوست آن ها را جدا کنید. آب گوجه فرنگی را گرفته و به منظور افزودن طعم میزانی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

عصاره 10

2 ساقه کرفس

4 عدد چغندر کوچک

2 عدد سیب

دانه ها را از سیب حذف کرده و کرفس، سیب و چغندر را به قطعات کوچک برش بزنید. همه مواد را به منظور تهیه عصاره در مخلوط کن قرار داده و آن ها را با هم مخلوط کنید.

عصاره سبزیجات حاوی مقادیر زیادی فیبر بوده که به هضم مناسب و درمان یبوست کمک می کند. این عصاره ها به حفظ سطوح نرمال قند هم کمک می کنند و از این رو، عصاره سبزیجات برای دیابتی ها بسیار مفید می باشد. با این حال، قبل از استفاده از هر نوع غذا و یا عصاره ای حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. همراه با عصاره سبزیجات، شما نیاز به استفاده از رژیم غذایی مناسب به منظور کنترل دیابت دارید.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1032

به "دستور تهیه بهترین عصاره ها برای افراد دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه بهترین عصاره ها برای افراد دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید