روسیه: اقدامات مخرب آمریکا مانع اصلی اجرای توافق هسته ای ایران است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام شرکت سرگئی لاوروف در نشست وزیران درباره برجام (اول دی ماه)، اقدامات مخرب آمریکا، از جمله تحریم های غیرقانونی را دلیل اصلی مسائل موجود در اجرای این توافق هسته ای نامید.

روسیه: اقدامات مخرب آمریکا مانع اصلی اجرای توافق هسته ای ایران است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور، در تاریخ 21 دسامبر (اول دی ماه) در نشست غیررسمی وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران که در در قالب یک کنفرانس ویدئویی برگزار می شود، شرکت خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زاخارووا با اشاره به اینکه در این نشست گفتگو جامعی درباره تحقق کامل توافقنامه هسته ای صورت خواهد گرفت، اضافه نمود: انگیزه سیاسی وزیران خارجه، تقویت درک مشترک از این واقعیت است که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و ما امیدواریم که این رایزنی ها اجازه دهد تا دستورالعمل ها و برنامه مناسبی برای کار جمعی بیشتر برای حفظ و اجرای کامل این توافقنامه که توسط قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت هم تقویت شده، مشخص شود.

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد که به لطف کوشش های هماهنگ کشورهای باقی مانده در برجام، می توان از نابودی این توافقنامه مهم بین المللی و تجدیدنظر در مفاد اصلی آن جلوگیری کرد.

اقدامات مخرب آمریکا باعث مسائل کنونی در اجرای برجام شده است

ماریا زاخارووا تأکید کرد: کوشش های طرف آمریکایی که برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، برای دستیابی به تحریم تسلیحاتی بین المللی نامحدود و از سرگیری تحریمهای لغو شده علیه ایران، با قاطعیت از سوی سایر طرفین رد شده است. با این حال، به دلیل اقدامات ایالات متحده، مسائل در اجرای برجام همچنان باقی مانده است. صحبت در وهله نخست درباره مجموعه بی خاتمه تحریم های یک جانبه دولت آمریکا است که عواقب منفی آن زندگی مردم ایران، همکاری های بین المللی با جمهوری اسلامی و همچنین به طور مستقیم فرایند اجرای برجام را تحت تأثیر قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: طرف آمریکایی نه تنها خود تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را به شدت نقض نموده، بلکه عمداً در اجرای آنها توسط سایر کشورها نیز دخالت می نماید. در همین رابطه ، محور مذاکرات نشست آینده وزیران، جستجوی پاسخ مناسب برای این چالش ها خواهد بود و ما مشتاقانه منتظر همکاری سازنده تر با همه شرکای خود در چارچوب برجام هستیم.

وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در بیانیه ای اظهار داشت که نمایندگان کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، با شرکت سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه این کشور، بار دیگر بر لزوم اجرای تعهدات مندرج در این توافقنامه تأکید و در مورد ادامه جستجوی راهکار هایی که امکان اجرای هرچه سریع تر اجرای کلیه توافقات در چارچوب این برنامه را فراهم می آورد، گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 607

به "روسیه: اقدامات مخرب آمریکا مانع اصلی اجرای توافق هسته ای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اقدامات مخرب آمریکا مانع اصلی اجرای توافق هسته ای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید