ریابکوف: سفیر روسیه به زودی به واشنگتن باز خواهد گشت

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سرانجام نشست سران در ژنو، با اشاره به توافق پوتین و بایدن در مورد بازگشت سفرای دو کشور، خاطرنشان کرد که سفیر روسیه در آمریکا در ماه جاری به واشنگتن باز خواهد گشت.

ریابکوف: سفیر روسیه به زودی به واشنگتن باز خواهد گشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده تا خاتمه ماه ژوئن (قبل از 10 تیر ماه) به واشنگتن باز خواهد گشت.

ریابکوف که به همراه آنتونوف در هیئت بلندپایه روسی در جریان نشست سران روسیه-آمریکا شرکت داشت، در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره، با اشاره به توافق ولادیمیر پوتین و جو بایدن در مورد بازگشت سفرا به پایتخت های دو کشور، گفت: آناتولی ایوانوویچ آنتونوف در آینده بسیار نزدیک به واشنگتن باز می شود. وی همواره روی چمدان هایش نشسته (کاملاً آماده است) تا هر زمان که رئیس جمهور دستور دهد، به آمریکا بازشود. من فکر می کنم که سفیر آنتونوف تا خاتمه همین ماه به محل خدمت خود مراجعت کند.

سفیر روسیه در ایالات متحده نیز با تأیید این مسئله، یادآور شد که تاریخ دقیق بازگشت وی مشخص نشده و مسائل فنی مربوط به بازگشت سفرا به واشنگتن و مسکو باید بعداً مورد تصمیم گیری مقامات دو کشور قرار بگیرد.

آنتونوف همچنین خاطرنشان کرد که در جریان مذاکرات رهبران دو کشور در ژنو موضوع بازگرندان دارایی های دیپلماتیک روسیه در ایالات متحده که توقیف شده نیز مطرح شد. به گفته وی، این مسئله بطور کلی آنالیز و قرار شد تا رایزنی ها در این خصوص ادامه پیدا کند.

سفیر روسیه از تفسیر شرایط فعالیت دیپلماتیک دو کشور خودداری نموده و یادآور شد که فرایند آینده اوضاع به اقدامات طرف آمریکایی بستگی خواهد داشت، البته مقامات مسکو آماده همکاری در این زمینه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 894

به "ریابکوف: سفیر روسیه به زودی به واشنگتن باز خواهد گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: سفیر روسیه به زودی به واشنگتن باز خواهد گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید