سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر سید مجتبی خیام نکویی در حکم انتصاب دکتر صالحی جوزانی به کارگیری تمام ظرفیت های علمی و تحقیقاتی پژوهشگاه و بخش های منطقه ای آن در راستای حل مسائل اولویت دار بخش کشاورزی مورد نظر معاونت های اجرایی وزارت متبوع با بهره گیری از فناوری های نوین به ویژه زیست فناوری و مشارکت در ایفای نقش حاکمیتی حفاظت از منابع و ذخایر ژنتیکی را از اهم وظایف سرپرست پژوهشگاه عنوان نموده است.

سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی منصوب شد

در این حکم آمده است: انتظار می رود با اجرای طرح های تحقیقاتی کاربردی هدفمند در زمینه ارتقای کمی و کیفی فراوری محصولات کشاورزی، توسعه فعالیت های مشترک با سایر مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و پیگیری جهت انتقال یافته های قابل ترویج، راهنمایی طرح های فناورانه در جهت پاسخگویی به تقاضای جامعه هدف، آماده سازی زیرساخت های لازم جهت تجاری سازی یافته های تحقیقاتی مرتبط، توسعه ارتباطات علمی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، این مهم محقق گردد.

جلسه مقدماتی تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با حضور دکتر مردی، مشاور عالی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر حسین جعفری، معاون پژوهش و فناوری، مهندس احمدی صومعه، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و جمعی از معاونان و مدیران بخش های تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این پژوهشگاه برگزار گردید.

در این جلسه دکتر صابر گلکاری، رئیس پیشین پژوهشگاه بیوتکنولوژی گزارشی در مورد فعالیت ها و عملکرد پژوهشگاه طی دوره 11 ماه مدیریت خود ارائه داد.

در ادامه دکتر مهران عنایتی شریعت پناهی، رئیس بخش تحقیقات کشت بافت و مهندسی ژنتیک و دکتر داریوش داودی، رئیس بخش تحقیقات نانو ضمن اشاره به سابقه طولانی فعالیت و تجارب و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دکتر صالحی جوزانی برای وی در سمت نو آرزوی پیروزیت کردند و بعلاوه از عملکرد پیروز دکتر گلکاری در حوزه های مختلف تقدیر کردند.

دکتر محسن مردی، مشاور عالی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: دکتر گلکاری ضمن اینکه آرامش و اعتماد و ثبات را به مجموعه پژوهشگاه بازگرداندند و کرامت انسانی را در سطح اعضای هیأت علمی و کارکنان احیا کردند، در زمینه توسعه تعامل و همکاری با مؤسسات تحقیقاتی تابعه سازمان نیز گام های بلندی برداشتند که جا دارد از خدمات و کوشش های ارزنده دکتر گلکاری طی این دوره قدردانی گردد و امیدوارم بتوانیم در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بیش از پیش از توانمندی های ایشان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط بیش از پیش پژوهشگاه با دیگر مؤسسات تحقیقاتی و نگاه به درون و استفاده از ظرفیت های بالای اعضای هیأت علمی و کارکنان پژوهشگاه ابراز امیدواری کرد که در دوره مدیریت دکتر صالحی جوزانی شاهد درخشش هر چه بیشتر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی باشیم.

دکتر صالحی جوزانی، سرپرست نو پژوهشگاه بیوتکنولوژی نیز در این مراسم گفت: حدود 15 نفر از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در سامانه علم سنجی سازمان تات دارای رتبه عالی هستند و از طرفی پژوهشگاه، دارای امکانات و زیرساخت های بی نظیری است که مجموعه این دو مزیت باید منجر به خروجی های اثر بخش در کشاورزی و منابع طبیعی گردد. تا به امروز پروژه ها و برنامه های پژوهشی متعددی اجرا شده است که بعضی از آنها دارای اثر بخشی بوده است ولی تعداد این نوع پروژه ها کم است. بعضی نیز تا مرحله پایلوت پیش رفته اند ولی به نتیجه نرسیده اند، که ضرورت دارد این حلقه مفقوده تکمیل گردد.

وی گفت: لازم است برنامه های تحقیقاتی پژوهشگاه بیوتکنولوژی در راستای اولویت های بخش کشاورزی و با همکاری سایر مؤسسات و شرکت های بخش خصوصی اجرا شوند. لازم است پژوهشگاه به طور کامل در راستای اجرای برنامه های وزیر محترم جهاد کشاورزی و سازمان به عنوان هاب بیوتکنولوژی کشاورزی کشور عمل کند و از پتانسیل سایر مؤسسات تحقیقاتی، دانشگاهی و بخش خصوصی دانش بنیان استفاده کند. در این راستا نسبت به بهبود ارتباط و فراهم کردن امکان حضور بخش خصوصی در پژوهشگاه - در چارچوب قوانین و مقررات - کوشش خواهیم کرد.

دکتر صالحی جوزانی، تحصیلات دکتری خود را در سال 1384 در رشته ژنتیک در انستیتو ژنتیک عمومی واویلوف وابسته به آموزشگاه علوم روسیه به سرانجام برده و از همان سال فعالیت های پژوهشی از خود را در بخش تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی پژوهشگاه شروع نموده است.

از زمینه های تحقیقاتی وی، بهینه سازی فراوری فرآورده میکروبی مفید مورد کاربرد در کشاورزی از قبیل سموم بیولوژیک و…، کودهای بیولوژیک (میکوریزا و ریزوبیوم ها) و بیوکمپوست، سوخت های زیستی (بیواتانول) و پروبیوتیک های طیور است.

وی در حال حاضر علاوه بر مدیریت دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، مرجع ملی (فوکال پوینت) پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا است در زمینه ایمنی زیستی محصولات تراریخته و مقررات ملی و بین المللی ایمنی زیستی نیز دارای سوابق علمی و اجرایی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1203

به "سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید