سنندج میزبان رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های دنیا شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، پس از ملاقات رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی با استاندار کردستان، سنندج به عنوان میربان نهایی رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های دنیا در سال 2020 انتخاب شد.

سنندج میزبان رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های دنیا شد

به گزارش خبرنگاران، بعد از مذاکراتی که به صورت غیرحضوری توسط سازمان لیگ با مسئولان استان کردستان پیرامون میزبانی از جام باشگاه های جهان در رشته کشتی فرنگی اجرا شده بود، امروز(یکشنبه، 24 فروردین) عبدالمهدی نصیرزاده با سفر به شهر سنندج با مسئولان ورزشی و سیاسی استان کردستان ملاقات کرد.

بر این اساس در نشستی که ظهر امروز (یکشنبه) در استانداری کردستان، با حضور بهمن مراجهان استاندار، نصیرزاده رییس سازمان لیگ، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان و جمشید خیرآبادی رییس هیات کشتی این استان برگزار گردید، بعد از توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان کردستان پیرامون بحث های اجرا شده، نصیرزاده خطاب به استاندار کردستان گفت: هدف فدراسیون کشتی این است که میزبانی رویدادهای بین المللی به استان های کمتر برخوردار اعطاء گردد و تصمیم گرفتیم اولویت را به استان کردستان بدهیم چراکه کادر مدیریتی قوی در این استان وجود دارد و در رشته کشتی هم آقای خیرآبادی مسئولیت هیات را برعهده دارند که جزو چهره های شناخته شده هستند.

وی اضافه نمود: کردستان همیشه یکی از قطب های کشتی فرنگی کشور بوده و قهرمانان زیادی را تحویل کشتی کشور داده است. شاید همیشه دغدغه جامعه کشتی در این استان حضور یک تیم از کردستان در لیگ برتر بوده است. برای اعطای میزبانی به کردستان هم چالش اصلی ما این جاست که این استان حتما یک نماینده در لیگ برتر داشته باشد. به نظر می رسد سال جاری با توجه به تعویق المپیک و برگزار نشدن مسابقات جهانی، قهرمانان زیادی برای حضور در جام باشگاه های جهان اعلام آمادگی نمایند.

در ادامه مراجهان استاندار کردستان گفت: جا دارد از فدراسیون کشتی به خاطر نگاه توسعه یافتگی و عدالت محوری که دارد، تشکر کنیم. تعیین است این موضوع اهمیت بالایی برای شما داشته که در این شرایط کشور خودتان را به اینجا رساندید و باعث برگزاری این جلسه شدید. ما از نظر عمرانی هر کمکی لازم باشد، برای تجهیز سالن و سایر موارد انجام می دهیم. همچنین به وسیله جذب اسپانسر سعی می کنیم تیمی در شأن نام استان کردستان راهی لیگ برتر کنیم.

در این جلسه استاندار کردستان به صورت تلفنی با رییس فدراسیون کشتی به صحبت پرداخت و از وی دعوت کرد تا در اولین فرصت به سنندج سفر کند.

همچنین مقرر شد بعد از طی شدن مراحل قانونی و موافقت نهایی، سنندج به عنوان میزبان مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در سال 2020 برای درج در تقویم کشتی جهان به اتحادیه جهانی معرفی گردد.

لازم به ذکر است، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان در سال 2019، آذر سال 98 به میزبانی شهر بجنورد برگزار گردیده بود.

به گزارش خبرنگاران، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان در دوره مدیریت رسول خادم بر فدراسیون کشتی، ابداع شد و مورد موافقت اتحادیه جهانی کشتی نهاده شد، پس از آن ایران میزبانی این رقابت ها را بر عهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 126

به "سنندج میزبان رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندج میزبان رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید