صادرات شمش فولاد آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - اعلام اسامی واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب به وسیله وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گواه این است که صادرات شمش فولاد آزاد شد.

صادرات شمش فولاد آزاد شد

به گزارش ایسنا، سیف الله امیری-مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در نامه ای خطاب به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولاد شامل بیلت، بلوم و اسلب را اعلام نموده است.

براساس نامه مذکور، با توجه به تصمیمات جلسه شورای هماهنگی بخش معادن و صنایع معدنی مورخ 20 اردیبهشت 1400 به پیوست فهرست واحدهای مجاز به صادرات شمش فولادی (بیلت، بلوم و اسلب) که تا به امروز در بورس کالا ثبت اطلاعات نموده و اقدام به عرضه محصولات تولیدی خود نموده اند، با مشخصات و به همراه شناسه ملی به گمرک ارسال می شود.

بعلاوه در متن این نامه آمده است که گفتنی است واحدهای فهرست پیوست در صورت رعایت کف عرضه ها در بورس کالا به مدت سه ماه از تاریخ یکم خرداد 1400 جهت صادرات محصولات مندرج در جدول پیوست نیازی به تأیید دفتر صنایع معدنی در سامانه فرامرزی گمرک جمهورس اسلامی ایران (EPL) را ندارند.

لطفاً دستور فرمائید اقدام لازم صورت پذیرد و گزارش صادرات واحدهای مذکور به صورت ماهیانه به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و دفتر مذکور ارائه شود تا در صورت عدم رعایت کف عرضه در بورس کالا و عدم انجام تعهدات ارزی و با اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، صادرات آن ها تعلیق می شود.

در ضمنً در صورت وجود متقاضی تازه برای صادرات تا اعلام فهرست تکمیلی به گمرک، صادرات آن ها به وسیله این دفتر تأیید می شود. بعلاوه واحدهای تولیدی شمش فولادی برای آن میزان از شمشی که در بورس کالا معامله نگردیده است، می توانند برای صادرات برنامه ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 917

به "صادرات شمش فولاد آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات شمش فولاد آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید