عربستان، هزینه های میلیاردی آل سعود برای پاک کردن کارنامه سیاه حقوق بشری

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک سازمان حقوق بشری با انتشار گزارشی از هزینه های میلیاردی رژیم آل سعود حاکم بر عربستان در زمینه ورزش برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه سیاه حقوق بشری خود پرده برداشت.

عربستان، هزینه های میلیاردی آل سعود برای پاک کردن کارنامه سیاه حقوق بشری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی21 روت مایکلسون روزنامه نگار روزنامه گاردین با انتشار گزارشی به هزینه های میلیاردی عربستان سعودی در بخش ورزشی برای بهبود چهره خود پرداخت.

در این گزارش که توسط سازمان حقوق بشری گرانت لیبرتی منتشر شده، آمده است حکومت عربستان دست کم یک و نیم میلیارد دلار در این زمینه هزینه کرده است؛ به این صورت که فعالیتهایی همچون شطرنج تا گلف و تنیس 60 میلیون دلار به تنهایی برای عربستان هزینه داشته و همچنین پرهزینه ترین مسابقه اسب دوانی جهان با جایزه 20 میلیون دلاری نیز توسط عربستان صورت برگزار شده است.

در این گزارش که طی هفته جاری منتشر خواهد شد جزئیات قرارداد 10 ساله 650 میلیون دلاری حکومت عربستان با فرمول یک که مسابقات قهرمانی خود را از روز یکشنبه آغاز کرد و برای اولین بار شامل یک مسابقه در شهر ساحلی جده نیز می شود، آمده است.

بررسی های اجرا شده توسط سازمان حقوق بشری گرانت لیبرتی حجم عظیم سرمایه گذاری حاکمان عربستان سعودی در بخش ورزشی و میزبانی رویدادهای این بخش در راستای تلاش سعودی ها برای سرپوش گذاشتن بر پرونده سیاه حقوق بشری و تبلیغ عربستان به عنوان یک کشور پیشرو در زمینه گردشگری و فعالیت های ورزشی است.

عربستان سعودی در حالی که با انجام جنایات غیر انسانی در جنگ یمن و همچنین سرکوب مخالفان از جمله قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود خدشه عظیمی به چهره خود در سطح بین المللی وارد کرده با صرف مبالغ هنگفت در بخش ورزشی تلاش می کند تا حدی چهره خود را بهبود بخشد.

در همین زمینه سعودی ها 145 میلیون دلار برای یک قرارداد سه ساله با فدراسیون فوتبال اسپانیا و نیز 15 میلیون دلار برای حضور در یک تورنمنت بین المللی گلف هزینه کرده اند.

همچنین میزبانی مسابقات بیلیارد قهرمانی عربستان و مسابقات معروف بوکس به ترتیب 33 و 100 میلیون دلار برای ریاض هزینه داشت.

لوسی رای عضو سازمان حقوق بشری گرانت لیبرتی گفت، عربستان تلاش می کند تا از شهرت محبوبترین ستارگان ورزش جهان برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه سیاه و وحشی گری و شکنجه در زمینه حقوق بشر استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 768

به "عربستان، هزینه های میلیاردی آل سعود برای پاک کردن کارنامه سیاه حقوق بشری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، هزینه های میلیاردی آل سعود برای پاک کردن کارنامه سیاه حقوق بشری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید