عملیات احداث اولین مدرسه خیریه بخش خصوصی در کرمان شروع شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در مراسمی با حضور استاندار کرمان، رئیس اتاق کرمان، سفیر افغانستان در تهران، عملیات احداث اولین مدرسه از مجموع 120 مدرسه ای که مقرر شده فعالان مالی به موضوع اتاق کرمان و با همکاری دولت و موسسه خیریه مهرگیتی در کرمان احداث نمایند، در روستای شرف آباد این استان شروع شد.

عملیات احداث اولین مدرسه خیریه بخش خصوصی در کرمان شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

رئیس اتاق کرمان در این مراسم گفت: اولین مدرسه از طرح احداث این مدارس در منطقه ای ساخته می گردد که مهاجران افغانستانی بسیاری حضور دارند و زمین این مدرسه توسط خیر مدرسه ساز علی رستمی اهدا شده است.

سیدمهدی طبیب زاده، اضافه کرد: هر مدرسه با 6 کلاس قرار است ساخته گردد اما این مدرسه 24 کلاسه است و درواقع 4 مدرسه را شامل می گردد که امیدواریم با یاری تاجران کرمانی، ایرانی و افغانستانی بتوان مدرسه ای نمونه و شایسته برای دانش آموزان این منطقه بسازیم.

او با تأکید بر اینکه هیچ تبعیضی نباید در ساخت و تجهیز مدارس وجود داشته باشد، بیان نمود: در چند روز آینده نیز کلنگ احداث سه مدرسه دیگر به زمین زده خواهد شد.

طبیب زاده، از موسسه مهر گیتی و زهرا گیتی نژاد مدیرعامل این موسسه به دلیل ساخت 400 مدرسه در کشور قدردانی و اظهار کرد: قرار است 20 مدرسه نیز توسط این موسسه احداث گردد.

رئیس اتاق کرمان توضیح داد: آموزش نیروی انسانی و به ویژه دانش آموزان، زیربنایی ترین سرمایه گذاری در توسعه است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این موضوع را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی خود می دانیم.

او ادامه داد: سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد کشور، سه دانشجوی افغانستانی در جمع رتبه های برتر داشتیم که به همین دلیل بر ما واجب است تا یاری کنیم چنین استعدادهایی شکوفا شوند.

در ادامه این مراسم، استاندار کرمان نیز گفت: دولت با همکاری خیران تا انتها سال جاری هزار کلاس درس در استان احداث می نماید که این اقدام موجب ارتقای سرانه آموزشی خواهد شد.

محمدجواد فدایی، اضافه کرد: 40 درصد از هزینه های جاری آموزش وپرورش استان در سال 98 توسط خیرین پرداخت شده که رشد سه برابری جذب مشارکت های مردمی در آموزش وپرورش استان را نسبت به سال 97 نشان می دهد و حضور خیران در فعالیت ها و برنامه های آموزش وپرورش استان چشمگیر و بی نظیر است.

او با اشاره به تحصیل بیش از 34 هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان گفت: نباید هیچ تفاوتی بین دانش آموزان افغانی و دانش آموزان ایرانی وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است این مدرسه 24 کلاسه با زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع با اعتباری بیش از 85 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 391

به "عملیات احداث اولین مدرسه خیریه بخش خصوصی در کرمان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات احداث اولین مدرسه خیریه بخش خصوصی در کرمان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید