فواید جسمانی و ذهنی ماساژ درمانی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ماساژها، دیگر محدود به چشمه ها و سالن های مجلل نیستند و حالا در مراکز درمانی متعدد و بیمارستان ها انجام می شوند. ماساژ، بخشی از پزشکی متناوب در نظر گرفته می گردد. آن اغلب همراه با داروهای دیگر برای درمان بیماری های

فواید جسمانی و ذهنی ماساژ درمانی

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

ماساژها، دیگر محدود به چشمه ها و سالن های مجلل نیستند و حالا در مراکز درمانی متعدد و بیمارستان ها انجام می شوند. ماساژ، بخشی از پزشکی متناوب در نظر گرفته می گردد. آن اغلب همراه با داروهای دیگر برای درمان بیماری های مشخصی تجویز می گردد.

علاوه بر داشتن فواید جسمانی مثل کاهش درد و تنش ماهیچه، ماساژ برای کاهش استرس و اضطراب هم مفید است. ماساژ هم چنین رهایی از سردرد، درد عصب، بی خوابی مربوط به استرس، اختلالات گوارشی و آسیب های ورزشی را فراهم می نماید. پژوهش های اخیر نشان می دهد که ماساژ درمانی فواید پزشکی بی شماری هم دارد.

به زبان ساده می توان گفت که ماساژ، دست کاری بافت های نرم است. ماساژ دهنده معمولاً از دستان و انگشتان خود استفاده می نماید اما ممکن است از آرنج ها و پاهای خود هم برای ماساژ استفاده بکند. یک نفر می تواند کمر، پاها، بازوها و حتی سر و آرواره های فرد دیگر را ماساژ دهد. ماساژ، استرس را تسکین می دهد و بدن را آسوده می نماید.

یکی از مهم ترین فواید ماساژ این است که فشار خون فرد را پایین می آورد. اگر فرد فشار خون بالایی داشته باشد پس دریافت ماساژ حرفه ای می تواند مفید باشد. آن نه تنها بدن شما را آسوده می نماید بلکه ضربان قلب شما را هم آرام می نماید. بیماری فشار خون بالا می تواند منجر به بیماری های متعددی نظیر حمله و یا ایست قلبی گردد. ماساژ گهگاهی می تواند به جلوگیری از چنین بیماری های جدی یاری بکند.

ماساژ برای سلامت فکری فرد هم خوب است. بسیاری از روان پزشکان، ماساژ درمانی را به بیماران خود که از اضطراب، افسردگی و بیماری های فکری و روانی متعدد رنج می برند، توصیه و تجویز می نمایند. این واقعیت که ماساژ، فشار خون را پایین می آورد بیشترین مدرک و سند برای آسوده کردن جسمانی بدن است که در مقابل فکر را هم آسوده می نماید. ماساژ حرفه ای اغلب همراه با موسیقی آرام بخشی است که می تواند آن را آرام بخش تر و تسکین دهنده تر بسازد.

ماساژ درمانی فواید زیادی دارد که کاهش درد یکی از آنها است. چه شما درد کمر داشته باشید، چه سردرد و یا حتی درد زانو، ماساژ درمانی می تواند به کاهش درد شما یاری بکند.

در خصوص آسیب و جراحت هم، ماساژ روشی عالی برای تسریع بخشیدن به فرآیند التیام است. ماساژ نه تنها درد را کم می نماید بلکه جریان خون را هم افزایش می دهد. این جریان خون افزایش یافته به التیام سریع تر بدن شما یاری می نماید.

روش های خیلی زیادی وجود دارند که ماساژ درمانی در آنها می تواند مفید باشد. ماساژ درمانی می تواند به کاهش اثرات پوکی استخوان، رشد نوزادان زودرس، افزایش عملکرد ریوی در بیماران مبتلا به آسم، افزایش عملکرد ایمنی در بیماران مبتلا به ایدز و حتی کاهش سطح گلوکز در بیماران مبتلا به دیابت یاری کند.

این روش درمان کاملی برای ناخوشی ها و بیماری های ذکر شده در بالا نیست اما قطعاً می تواند به درمان آنها یاری کند و نسبتاً ایمن است.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1031

به "فواید جسمانی و ذهنی ماساژ درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید جسمانی و ذهنی ماساژ درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید