معجزه سلامتی با روش های ساده

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک کارشناس معتقد است که تغذیه سالم به معنای محدودیت های شدید غذایی، لاغر ماندن و یا محروم کردن خودتان از غذا هایی که دوست دارید نیست.

معجزه سلامتی با روش های ساده

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مجتبی کرمی با اشاره به ضرورت تعادل در رژیم غذایی گفت: همه ما به یک تعادل پروتئینی، چربی، کربو هیدرات ها، فیبر، ویتامین، و مواد معدنی در رژیم غذایی خود احتیاج داریم تا سلامت بدن خود را حفظ کنیم. لازم نیست دسته های خاصی از غذا را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بلکه از هر گروه سالم ترین گزینه را انتخاب کنید.

وی با شرح بعضی ضروریات رژیم غذایی و اهمیت فیبر بیان کرد: خوردن غذا های دارای فیبر بالا (حبوبات، میوه، سبزیجات، آجیل و لوبیا) می تواند به شما یاری کند تا منظم بمانید و ریسک خود را برای بیماری های قلبی، سکته و دیابت کاهش دهید. همچنین می تواند سلامت پوست را بهبود بخشیده و حتی به شما یاری کند تا وزن خود را کاهش دهید.

این کارشناس با اشاره به اهمیت وجود پروتئین در رژیم غذایی اظهار کرد: پروتئین زیاد می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی مضر باشد، ما به پروتئین با کیفیت بالا، به خصوص در سنین بالا احتیاج داریم. استفاده روزانه از انواع منابع گیاهی می تواند این اطمینان را بدهد که بدن شما تمام پروتئین مورد احتیاج خود را دریافت می نماید.

توصیه به خوردن تخم مرغ زمان صبحانه

کرمی با شرح اهمیت چربی در رژیم غذایی اضافه نمود: همه چربی ها مثل هم نیستند. اگر چه چربی های بد می توانند رژیم غذایی شما را خراب نمایند و ریسک بیماری های خاص را افزایش دهند، چربی های خوب از مغز و قلب شما محافظت می نمایند.

وی یادآور شد: در حقیقت، چربی های سالم مثل امگا 3 برای سلامت جسمی و عاطفی مفید هستند و گنجاندن چربی سالم بیشتر در رژیم غذایی می تواند به بهبود حال شما یاری کند، لذا با این کار می توانید سلامت خود را بهبود دهید.

این مربی ورزشی ضمن توصیه به خوردن تخم مرغ ترجیحاً برای صبحانه گفت: تخم مرغ ها به طور باور نکردنی سالم هستند، به خصوص اگر آنها را هنگام صبح بخورید چرا که غنی از پروتئین، با کیفیت بالا و دارای بسیاری از مواد مغذی ضروری هستند که مردم اغلب به اندازه کافی از آن ها استفاده نمی نمایند.

مجتبی کرمی ادامه داد: خوردن تخم مرغ صبح ها، احساس سیری را افزایش می دهد و باعث می گردد شخص کالری کمتری در طول 36 ساعت آینده مصرف کند که این می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.

میوه ها را به جای نوشیدنی ها بخورید

این کارشناس تربیت بدنی با بیان اهمیت آشامیدن آب کافی برای داشتن بدن سالم اضافه نمود: آشامیدن آب کافی برای سلامتی شما بسیار مهم است. آب آشامیدنی ممکن است به کاهش وزن، حفظ وزن و حتی کاهش میزان کالری مصرفی روزانه یاری کند.

وی اظهار کرد: نوشیدن آب قبل از غذا می تواند اشتها و جذب کالری را در طول وعده غذایی بعدی در عظیمسالان میانسال و مسن تر کاهش دهد. مهم ترین چیز نوشیدن آب به جای نوشیدنی های دیگر است که این کار ممکن است باعث کاهش شدید قند و کالری گردد.

کرمی با بیان اینکه میوه ها را به جای نوشیدنی ها بخورید، گفت: میوه ها بسیار سالم و مفید هستند. آن ها مملو از آب، فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان ها هستند. متخصصان خوردن میوه را عاملی برای کاهش خطر بروز چندین بیماری نظیر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان می دانند. از آنجا که میوه ها حاوی فیبر و ترکیبات گیاهی مختلف هستند، قند آن ها به طور معمول بسیار آهسته هضم می گردد و موجب افزایش سطح قند خون نمی گردد.

این مربی ورزشی با توصیه روش طبخ کبابی یا آب پز کردن به جای سرخ کردن شرح داد: روشی که غذا را آماده می کنید، می تواند تاثیرات آن را به میزان چشمگیری تغییر دهد. سرخ کردن و گریل کردن، روش های محبوب برای تهیه گوشت و ماهی هستند. اما همه این ترکیبات با چندین بیماری از جمله سرطان و بیماری های قلبی مرتبط بوده اند، پس باید در نظر داشته باشیم که روش طبخ کبابی یا آب پز برای حفظ سلامت بهتر است.

مغزتان را فریب دهید

این کارشناس با بیان مزایای آهسته غذا خوردن بیان کرد: سرعت غذا خوردن به مقدار غذایی که می خورید و افزایش وزن ارتباط دارد. میزان اشتها، این که چقدر غذا می خورید و چطور سیر می شوید به هورمون ها بستگی دارد. این هورمون ها به مغز پیغام می دهند که شما گرسنه هستید یا نه. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا مغز شما این پیغام ها را دریافت کند. آهسته خوردن می تواند میزان کالری مصرفی را کاهش دهد و به شما یاری کند تا وزن کم کنید.

وی با بیان اینکه از بشقاب های کوچک تر بهره ببرید، اعلام کرد: اندازه بشقاب می تواند بر میزان خوردن تاثیر بگذارد. وقتی غذا در یک ظرف عظیم سرو می گردد، افراد تمایل دارند تا 30 درصد بیشتر بخورند. با خوردن در بشقاب کوچک تر، می توانید مغز را فریب دهید و فکر کنید که بیشتر می خورید.

مجتبی کرمی با توصیه انتخاب نان سبوس دار به جای تصفیه شده گفت: می توانید به راحتی رژیم غذایی خود را کمی سالم تر کنید و نان گندم را به جای نان سفید انتخاب کنید. همانطور که در خصوص غلات تصفیه شده که با بسیاری از مسائل بهداشتی مرتبط بوده اند، تمام غلات به انواع فاکتور های سلامتی مربوط می شوند، از جمله خطر کاهش دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان. آن ها همچنین منبع خوبی از فیبر، ویتامین های ب و چندین ماده معدنی نظیر روی، آهن، منیزیم و منگنز هستند.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 441

به "معجزه سلامتی با روش های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه سلامتی با روش های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید