نقد و نظریه ادبیات کودک منتشرشد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کتاب نقد و نظریه ادبیات کودک در انتشارات مدرسه منتشر شد.

نقد و نظریه ادبیات کودک منتشرشد

به گزارش خبرنگار ،کتاب نقد و نظریه ادبیات کودک، اسم اثری از پیتر پانت است که با ترجمه سهراب رضوانی و امین ایزدپناه در انتشارات مدرسه منتشر شد.

این کتاب، به منظور فراهم کردن زمینه گفت وگو میان پژوهشگران، منتقدان و صاحب نظران ادبیات کودک ایران و دنیا وارد بازار نشر شده است که از جمله اهداف ترجمه و انتشار این اثر در ایران، می توان به پاسخ دادن به احتیاج دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترای این رشته در سراسر دانشگاه های کشور اشاره نمود.

در کتاب نقد و نظریه ادبیات کودک، به یکسان سازی واژه های تخصصی و نوشتن نام های خاص به فارسی تاکید شده است و در عین حال، تا حد امکان از هماهنگ بودن ترجمه با متن اصلی پرهیز نشده است. بنابراین، این کتاب، مجموعه ای بیست جلدی است که طرح مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز است و دبیری این طرح را مرتضی خسرونژاد استاد دانشگاه شیراز بر عهده داشته است و فریده پورگیو، به وسیله مشورت با پیتر هانت، بیست کتاب مهم را در زمینه حوزه نظری ادبیات کودک برگزیده است تا این کتاب ها به فارسی ترجمه و منتشرشوند.

لازم به ذکر است، پیش از این، دو جلد از مجموعه بیست جلدی با نام های ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟ و مطالعات ادبیات کودک: راهنمای روش پژوهش هم در انتشارات مدرسه منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 994

به "نقد و نظریه ادبیات کودک منتشرشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد و نظریه ادبیات کودک منتشرشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید