نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع رسانی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، داود شکری مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه - صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزارهای الکترونیکی، کوشش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه ای آشنا نموده و آنها را برای استفاده از این خدمات تشویق کند.

نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع رسانی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروزه فناوری های نوین، تمام زندگی و محیط کار ما را تحت الشعاع قرار داده و بشر امروز بدون بهره گیری از تبعات آن، امکان عملی برای ادامه حیات خود ندارد. شتاب انتشار اطلاعات ناشی از عصر دیجیتال و الکترونیک به حدی است که می توان از آن به انفجار اطلاعات تعبیر کرد.

تعداد کاربران اینترنت در چند سال اخیر با نرخ بالایی در حال رشد است که فرصت مناسبی را جهت بهره برداری فعالین کسب وکار از جمله صنعت بیمه فراهم نموده است. به همین دلیل و بر مبنای آنالیز های موسسه پژوهشی ای سی نیلسن استفاده از اینترنت در صنعت بیمه نیز با سرعت بالایی در حال افزایش است.

روابط عمومی به عنوان حلقه واسط و اتصال دهنده نهادها و سازمان ها موظف به همگونی و همسانی با فرآیند اطلاعات در جهت نو شدن است که با ایجاد و گسترش زیربناهای ارتباطی، ایجاد شبکه های اطلاعاتی و جذب نیروهای متخصص، این امکان را فراهم می آورد تا سازمان نوینی پدید آید.

مبحثی که اخیرا با آن سر و کار داریم روابط عمومی دیجیتال است که مبتنی بر استفاده از فناوری های دیجیتالی علی الخصوص کاربردهایی از قبیل افزایش دسترسی و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران و سازمان ها و نهادها و دریافت اطلاعات به وسیله آنهاست.

در روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتال، کسب نظرات مخاطبان در کوتاه ترین زمان، ممکن می گردد و ارتباط دو طرفه با مخاطب برقرار شده و دریافت نظرات و نقدها آنها به آسان ترین شکل ممکن صورت می گیرد، چرا که تعامل با مخاطب بیشتر می گردد و بلافاصله می توان نظرات مخاطبان را جویا شد.

روابط عمومی در جوامع اطلاعاتی آینده نقش مهمی در امر اطلاع رسانی بهینه، ارائه سرویس ها و خدمات به تک تک افراد جامعه خواهد داشت و روابط عمومی دیجیتال سبب تسهیل دسترسی شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد احتیاج، بهبود پاسخگویی و اطلاع رسانی به مخاطبان و ساده سازی فرآیندهای ارتباطات و کاهش هزینه ها خواهد شد.

همچنین روابط عمومی دیجیتال جهت ایفای نقش های مورد اشاره، از ویژگی های خاصی برخوردار است: روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی باید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی دقیق، امکان جستجو در لایه های مختلف سازمان را فراهم آورد.

در مورد ضرورت روابط عمومی الکترونیک در صنعت بیمه باید بگوییم که با توجه به ماهیت خدمات بیمه ای و تعدد مشتریان و بیمه گذاران در رشته های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزارهای ارتباطی جدید، بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

به همین دلیل صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزارهای الکترونیکی، کوشش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه ای آشنا نموده و آنها را برای استفاده از این خدمات تشویق کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 580

به "نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع رسانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع رسانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید