سرانجام تصویربرداری مستند ضماد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - تصویربرداری ضماد فراوری جدید شبکه مستند سیما به تهیه کنندگی مهدی میرتیموری و کارگردانی بهمن ابراهیمی به خاتمه رسید.

سرانجام تصویربرداری مستند ضماد

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، ضماد قصه به ثمر رسیدن کوشش طولانی یک مخترعهمدانی است که با ترکیب مواد طبیعی و گیاهی، دارویی را به جامعه معرفی نموده کهدرمانگر زخم بستر، زخم افراد دیابتی و زخم بیماران پروانه ای است.ابراهیمی دراینباره گفت: این مستند پرتره ای از محمد کاظم رشیدی مخترع همدانی است که پدرش شغل عطاری داشته، او به دلیل از دست دادن یکی از دوستان نزدیکش به علت زخم بستر و باتکیه بر دانشی که از پدر فراگرفته بود، مطالعه کتب ابن سینا، رازی و ... و تلفیق آن با زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی به صورت عملی توانست به فرمولی دست یابد که ناجی هزاران بیمار صعب العلاج در کشور است.

وی ادامه داد: داروی رشیدی نه تنها زخم بیماران دیابتی را درمان می نماید بلکه تازه تریندستاوردش درمان زخم بیماران پروانه ای است، عزیزانی که به دلیل تحریم با مسائل عدیده دارویی روبرو هستند و متاسفانه برخی از آنها فوت شده اند. این کارگردان گفت: رشیدی حالا صاحب یک شرکت دانش بنیان استو پمادش در داروخانه های سراسر کشور به بیماران ارائه می گردد، این خیر 5 سال است قیمت داروهای خود را افزایش نداده وهمچنین دارو را به رایگان در اختیار انجمن های خیریه قرار می دهد.ابراهیمی اضافه کرد: ضماد فراوری شبکه مستند است، تصویربرداری آن به تازگی در تهران و همدان تمام شده و مشغول تدوین آنهستیم. وی گفت: طراحی وپژوهش این مستند را محمود زنگنه انجامداده و از دیگر عوامل آن می توانبه تصویربردار: مهدی مولایی، تدوین: محمد اخوان و تیزر: مرجان عطایی فر اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 708

به "سرانجام تصویربرداری مستند ضماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام تصویربرداری مستند ضماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید