پایان فرار 20 ساله قاتل استادیار دانشگاه

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، عامل قتل استادیار دانشگاه زنجان که بعد از قتل به ترکیه گریخته بود، بعد از 20 سال در تهران شناسایی و دستگیر شد. متهم در این سال ها با هویت جعلی ازدواج کرده بود.

پایان فرار 20 ساله قاتل استادیار دانشگاه

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از روزنامه جام جم، ساعت 3 بامداد 17 شهریور سال 80 ، مردی به پلیس 110 تهران زنگ زد و از وقوع درگیری در خانه ویلایی همسایه شان در شهرک غرب خبر داد. ماموران کلانتری به آنجا اعزام شده و در بازرسی از خانه ویلایی متوجه به هم ریختگی در آنجا شدند. جسد مرد

42 ساله که با دو ضربه به پهلو و قفسه سینه اش جان باخته بود نیز پیدا شد.

با تحقیق از همسایه ها معلوم شد، مقتول استادیار دانشگاه شهر زنجان بوده و تنها در خانه اجاره ای زندگی می کرده است.

شب قتل اهالی، چند جوان را دیده اند که از بالکن خانه او در حال فرار بودند که آنها راتعقیب کردند اما این افراد در تاریکی شب ناپدید شدند. در جریان تحقیقات، همسر سابق او شناسایی و احضار شد.

وی در جریان تحقیقات پلیسی گفت: شوهرم استادیار دانشگاه بود. اما یک سال قبل به دلیل اختلاف هایی که با هم داشتیم از او جدا شدم و با پسر یک ساله ام زندگی می کردم. نمی دانم سیامک را چه کسی به قتل رسانده و ماجرای مرگ او را در روزنامه ها خواندم و خیلی ناراحت شدم.

در تحقیقات بعدی معلوم شد 60 میلیون تومان پول از خانه مقتول به سرقت رفته است. در ادامه جست و جوهای پلیسی رد سه نفر که آخرین مهمانان مقتول بودند شناسایی شد و بازداشت شدند.

متهمان در تحقیقات به سرقت از خانه استادیار دانشگاه اعتراف کردند اما مدعی شدند؛ دوست شان اشکان 21 ساله مرتکب شده است.

ماموران در جست وجوی اشکان بودند که معلوم شد او غیر قانونی از ایران خارج شده است. وی در این سال ها فراری بود تا این که بعد از گذشت 20 سال از این قتل، روزهای پایانی هفته گذشته ماموران با خبر شدند اشکان در ایران زندگی می کند و با هویت جعلی با زنی ازدواج کرده و اکنون ساکن خانه ای در محله تهرانپارس است.

سریع به آنجا رفتند و متهم بازداشت شد و در جریان تحقیقات در اداره دهم پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف کرد و گفت: با دوستانم برای کوهپیمایی به توچال می رفتیم که آنجا با مقتول آشنا شدیم. ارتباط مان شکل گرفت و به خانه اش در رفت و آمد بودیم که پی بردیم 60 میلیون تومان پول در خانه دارد. وسوسه سرقت پول او به جانمان افتاد. آن شب به عنوان مهمان به خانه او رفتیم که متوجه شد برای سرقت آمدیم و با ما درگیر شد. کتکش زدیم. من دو ضربه چاقو به وی زدم که زخمی شود که باعث مرگش شد. در خانه ای جمع شده و پول را میان هم تقسیم کردیم. با اطلاع از مرگ استادیار دانشگاه، قاچاقی به ترکیه و چند کشور دیگر رفته و زندگی می کردم. چند سال پیش با هویت جعلی به تهران آمده و با زنی ازدواج کردم، او نمی دانست قاتلم و فکر نمی کردم پلیس بعد از بیست سال مرا بازداشت کند.

محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام جم گفت: متهم به قتل پرونده در بازداشت به سر می برد و تحقیقات تکمیلی از او در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 818

به "پایان فرار 20 ساله قاتل استادیار دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان فرار 20 ساله قاتل استادیار دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید