چینی ها دست به جیب شدند ، یاری اقتصادی یک کارگردان برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، زو ژنگ کارگردان و بازیگر مشهور چین، 2 میلیون دلار برای یاری به مردم ایران در مقابله با کرونا اهدا کرد.

چینی ها دست به جیب شدند ، یاری اقتصادی یک کارگردان برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران در حساب توئیتری خود از کمک 2 میلیون دلاری کارگردان چینی به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا اطلاع داد. زو ژنگ کارگردان و بازیگر مشهور چین، 15میلیون یوان (معادل 2 میلیون و 100 هزار دلار) برای کمک به مردم ایران در مقابله با کرونا اهدا کرد که 500 دستگاه اکسیژن سنج خون (Pulse Oximeter)، 25 دستگاه اکسیژن ساز و یک دستگاه CPR را هم شامل می گردد.

این کمک ها با پرواز باری هواپیمایی ماهان از چین به ایران ارسال می گردد. بنیاد خیریه آفتاب جدید پکن که از حدود 2 هفته قبل در حال جمع آوری و ارسال کمک های مردم این کشور آسیایی به ایرانیان است، در انتقال کمک ها به ایران فعالیت می نماید.

ژنگ، بازیگر و کارگردان فیلمهای گمشده در تایلند، گمشده در هنگ کنگ و گمشده در روسیه است. نخستین فیلم این کارگردان یعنی گمشده در تایلند که در سال 2012 روی پرده رفت، در مدت کوتاهی توانست یک میلیارد و 200 میلیون یوان در گیشه بفروشد. پیش از این یک میلیون ماسک از سوی جک ما بنیانگذار شرکت چینی علی بابا به ایران اهدا شده بود. همچنین شرکت Trip صد هزار ماسک به ایران اهدا کرد.

تا به امروز 9 محموله کمک چینی ها شامل ماسک، داروهای سنتی، کیت های تشخیص کرونا، دستگاه های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و داروهای مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان از چین به ایران ارسال شده است. سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین هم با انتشار پیامی در حساب ویبو از کمک 4 میلیون یوانی از سوی مردم چین به ایران برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در ایران اطلاع داد و از کمک رسانان چینی تشکر کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 54

به "چینی ها دست به جیب شدند ، یاری اقتصادی یک کارگردان برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها دست به جیب شدند ، یاری اقتصادی یک کارگردان برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید