کرونا در پایتخت مُد ایتالیا: مغازه ها بسته، رستوران ها متروک و هتل ها خالی اند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در یک شهر 1.4 میلیون نفری همه چیز تفریبا تعطیل است.

کرونا در پایتخت مُد ایتالیا: مغازه ها بسته، رستوران ها متروک و هتل ها خالی اند

ویروس کرونا در ایتالیا بیش از هر کشور اروپایی دیگر قربانی گرفته و مردم را آلوده کرده است. موج ترس و نگرانی در این کشور به ویژه در شهرهای شاقتصادی آن اوج گرفته و فرایند معمول زندگی را مختل کرده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اینک بسیاری از خیابان ها و متروها خالی شده اند. موزه ها و مدارس تعطیل اند و رستوران ها متروک مانده اند.

میلان پایتخت اقتصادی و مد ایتالیا از هفته گذشته دست روی دست گذاشته و فلج شدن رسمی اقتصاد خود را به دلیل شیوع کرونا می نگرد. ویروسی که تا خاتمه روز (دوشنبه 12 بهمن) بیش از 52 کشته برجای گذاشته و بیش از 1835 را نفر را آلوده کرده است.

تارسیسو دباکو صاحب رستوران بی فی II در اطراف کلیسای جامع دوئومو شهر میلان بی صبرانه منتظر بازگشت به زندگی پرهیاهوی روزهای قبل از کرونا در ایتالیاست.

او در حالیکه سوگوارانه به میزهای خالی غذاخوری نگاه می کرد، گفت: ما 90 درصد مشتریان خود را در یک هفته از دست دادیم. در این ساعت ما معمولا بسیار شلوغ بودیم.

رستوران بیفی II آرزو دارد مانند مرکز تجاری گالری ویتوریو امانوئل II به مرکزی جهانگردی لوکس با سقف های شیشه ای در این منطقه تبدیل شود.

رستوران های میلان ایتالیا متروک مانده اند/ عکس:خبرگزاری فرانسه

کلیسای جامع کنار این رستوران به عنوان نماد شهر از هفته گذشته برای مهار ویروس کرونا (کووید-19) بسته شد.

مقامات همین سیاست را برای موزه ها، تئاتر معروف و قدیمی لا اسکالای میلان، کلوپ های شبانه، مدارس، باشگاه ها، استخرها و هر جای دیگری در خارج از محیط کار و خانه در نظر گرفته و همه را تعطیل کرده اند.

بسیاری از رستوران ها مجبور به تعطیلی در ساعت 6 بعد از ظهر در روزهای میانی هفته هستند. پس مردم نیز نمی توانند از نوشیدنی های اشتهاآور در ساعات پس از کار خود استفاده کنند.

گالری ویتوریو امانوئل II یک مرکز جهانگردی در میلان است که قبل از انتشار کرونا همواره پر از جهانگرد بود/ عکس: AFP

ملیسا ماینینی صاحب یک بار و رستوران که در گذشته همواره در هر شرایطی به فعالیت خود ادامه می دادt در این باره گفت: اوضاع بسیار دراماتیک است.

وی افزود: ما بسیار شناخته شده ایم و با این وجود شرایط بسیار وخیمی در کسب و کار داریم. نمی دانم دیگران از چه طریقی به زندگی خود ادامه می دهند.

حمله عصبی

این رستوران دار در این باره با سرزنش پوشش لحظه به لحظه رسانه ها از اپیدمی مرگبار گفت: این حمله عصبی برای اقتصادخطرناک است و باعث عذاب مردم می شود.

صاحب رستوران بی فی II نیز در این باره گفت: ما به بیماری های روانی نزدیک می شویم.

در یک شهر 1.4 میلیون همه چیز تفریبا تعطیل است.

بسیاری از رستوران شیک میلان خالی شده اند- قبلا ورود به این رستوران ها بسیار سخت بود/ عکس:خبرگزاری فرانسه

نمایشگاه تجاری عینک میدو و نمایشگاه باغ و سزرمین من در میلان به تعویق افتاد. برگزاری نمایشگاه مبلمان نیز به ماه آوریل موکول شد.

در هفته گذشته مشتریان تنها 20 درصد از هتل های میلان را اجاره کردند. این درحالیست معمولا تا خاتمه ماه فوریه 85 تا 90 درصد هتل های این شهر در اختیار مشتریان واقع شده است.

صنف هتل داران فدرال برگ ایتالیا نیز اوضاع کنونی به ویژه در شهرهای شاقتصادی را فاجعه خواند. آنها روزهای آینده را بدتر خواندند و اعلام کردند: بیش از نیم میلیون اتاق هتل بین تاریخ 24 فوریه تا خاتمه آوریل کنسل شده است.

به دلیل تقاضای کم، خطوط هوایی ایزی جت بریتانیا نیز پروازهای خود را به شمال ایتالیا کاهش داده است.

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 77

به "کرونا در پایتخت مُد ایتالیا: مغازه ها بسته، رستوران ها متروک و هتل ها خالی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در پایتخت مُد ایتالیا: مغازه ها بسته، رستوران ها متروک و هتل ها خالی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید