گام بلند دولت تدبیر برای اشتغالزایی در استان قزوین
به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، دولت تدبیر و امید در هشت سال خدمت خود،گام های بلندی را برای اشتغالزایی و حمایت از بنگاه های مالی در استان قزوین برداشته و برای بهبود شرایط مالی و معیشتی کارجویان و کارفرمایان با برنامه ریزی اقدام نموده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان قزوین، از سال 92 تا 1400 دستگاه های اجرایی استان موظف و مکلف بوده اند طبق برنامه ابلاغی برای اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی جدید در سطح استان اقدام نمایند که طبق آمار و ارقام موجود در این زمینه پیروز عمل نموده اند.
تعهد اشتغال استان در سال های 92 تا 99 در هر سال حدود 20 هزار فرصت شغلی بوده است که با همکاری دستگاه های اجرایی،برنامه ریزی و تشکیل مستمر جلسات اشتغال، هرساله رقمی بیشتر از تعهد ابلاغی استان محقق شده است.
دستگاه های اجرایی استان با توجه به تمرکز دولت برای اشتغالزایی در این سال ها، تمام کوشش خود را در این زمینه به کار گرفته اند و در این مدت، تعهد اشتغال استان 100 درصد محقق شده است.
از سوی دیگر دولت در این سال ها برای حمایت از بنگاه های مالی استان با پرداخت تسهیلات در قالب های مختلف از قبیل تسهیلات مشاغل خانگی، مشاغل روستایی و مشوق های کارفرمایی وارد عمل شده و حمایت های لازم را از کارفرمایان و کارجویان استان به عمل آورده است.
عملکرد هشت ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در زمینه اشتغالزایی، حمایت از بنگاه های مالی، پرداخت تسهیلات اشتغال و کارنامه تعاونی های استان پرداخته است.
گروسی با اشاره به اقدامات شاخص اجرا شده در هشت سال گذشته برای بیمه بیکاری و اشتغال مقرری بگیران این بیمه، گفت:در مهرماه سال 94 فلوچارت جدید فرآیند بیمه بیکاری طراحی و در کاریابی ها به اجرا درآمد و بخشی از امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی های غیردولتی با هدف توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع واگذار شد.
وی گفت: در سال 95، در راستای بند(ب) ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاه های اجرایی نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها، این اداره کل آمادگی خود را برای راه اندازی سامانه بیمه بیکاری (سابک) به عنوان پایلوت کشوری گفت و فرآیند بیمه بیکاری با هدف کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست های این بیمه با راه اندازی سامانه مذکور به صورت الکترونیکی به اجرا در آمد.
گروسی اضافه نمود: در امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری متقاضیان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، زیرسامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار راه اندازی و به مرحله اجرا رسید.
وی با اشاره به موضوع توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری، افزود: در این مدت، نیازهای بازار کار با هماهنگی کاریابی های غیردولتی و آموزش فنی و حرفه ای احصا و با ارائه آموزش های مربوط از سوی آموزش فنی و حرفه ای برای توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری اقدام شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در این راستا از ظرفیت های کاریابی های غیردولتی برای ایجاد اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری مطابق رشته آموزش دیده استفاده شد و 173 نفر از مقرری بگیران در رشته آموزش دیده اشتغال به کار یافتند.
منبع: خبرگزاری آریا