730 هزار نفر بیمه بیکاری گرفتند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) -به گفته معاون وزیر کارحدود 730 هزار نفر مورد حمایت بیمه بیکاری کرونا قرار گرفتند و همچنان محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

730 هزار نفر بیمه بیکاری گرفتند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در نشستی با تعدادی از مدیران و مسئولین واحدهای مشکل دار استان خراسان جنوبی گفت: عمده بحث ها در مورد ایجاد واحدهای جدید است در حالی که حفظ اشتغال موجود که سرمایه های کلانی در گذشته برای فراوری صرف شده نیز حائز اهمیت است. با همکاری سایر دستگاه های مربوطه اجازه نخواهیم داد فراوری یا اشتغال واحدهای فراوریی فعال یا نیمه فعال از بین برود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی از معضلات موجود این است که تعریف واحدی از مسائل واحدهای فراوریی در سطح استانی و ملی که مورد وثوق عمومی باشد نداشته ایم.

شاکرمی توضیح داد: بعضی از مسائل واحدهای فراوریی در قالب اختیارات استانی قابل حل و فصل است و بعضی دیگر باید در سطح ملی پیگیری، آنالیز و برطرف مشکل گردد.

وی عنوان نمود: عدم ارائه تعریف استانداردی از مسائل واحدها در سطح استانی و ملی از جمله موانع موجود در این زمینه است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: ابتدا باید تعریف واحدی از مسائل داشته باشیم و آن را با قوانین و مقررات تطبیق دهیم و با استفاده از اختیارات استانی و ملی اجازه ندهیم واحدهای فراوریی مشکل دار متوقف شوند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مسائلی که در بخش های مختلف مالی در پی داشت گفت: برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند اقدام اساسی را در دستور کار قرار داد. در این زمینه 14 رسته مشاغل شناسایی شدند که مورد حمایت های بیمه ای و تسهیلات نهاده شدند.

شاکرمی ادامه داد: در بخش بیمه بیکاری حدود 730 هزار نفر مورد حمایت نهاده شدند و همچنان محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین تسهیلات با نرخ 12 درصدی در اختیار رسته های آسیب دیده از کرونا نهاده شد که در خراسان جنوبی 60 درصد اصناف از این تسهیلات استفاده کردند.

وی به حمایت های معیشتی و رفاهی نیز اشاره و بیان نمود: تمامی حمایت های اجرا شده با توجه به توان دولت تنها برای جبران بخش محدودی از مسائل ایجاد شده بود و بدون شک جبران خسارت ها نیازمند حمایت بیشتری است.

شاکرمی عنوان نمود: در این نشست تعدادی از واحدهای فراوریی به ارائه مسائل واحد پرداختند که درخواست داریم مستندات مربوطه ظرف یک هفته ارائه گردد تا بتوان موضوعات مربوط به سطح ملی را پیگیری و برطرف کرد.

وی گفت: مواردی که ارائه خواهد شد باید حتماً مصوبات استانی را داشته باشد و سعی می کنیم شرایط واحدهای مشکل دار را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 681

به "730 هزار نفر بیمه بیکاری گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "730 هزار نفر بیمه بیکاری گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید