تخت روانچی: ادعای اینکه آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: این ادعا که آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است.

تخت روانچی: ادعای اینکه آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک امروز (پنجشنبه) در واکنش به اقدام جدید آمریکا در مورد لغو معافیت های همکاری های هسته ای با ایران در توئیتی نوشت: 2 سال پیش، ترامپ به مشارکت آمریکا در برجام سرانجام داد. اکنون، در ادامه نقض برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت، پامپئو با تحمیل جریمه برای اجرای حتی مفاد هسته ای قطعنامه، آخرین ضربه را وارد کرد.

وی اضافه نمود: این ادعا که آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است.

به گزارش فارس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) ضمن اعلام این خبر که ظرف 60 روز، معافیت های همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران به سرانجام می رسد، از تحریم دو شخصیت مرتبط با برنامه هسته ای ایران اطلاع داد.

وی در توئیتر خود نوشت: امروز، من به معافیت های تحریمی مربوط به پروژه های برجامی در ایران سرانجام می دهم که ظرف 60 روز اجرایی می شوند. با تشدید [فعالیت های] هسته ای ایران تعیین است که این همکاری ها باید سرانجام یابد. کوشش های بیشتر برای زیاده خواهی هسته ای تنها منجر به فشار بیشتر بر رژیم می شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه نمود: من همچنین دو راهنمایی نماینده برنامه غنی سازی هسته ای ایران را تحریم می کنم - مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایران باید انتخاب نمایند: یا خارج از محدوده اشاعه ای به صورت صلح آمیز کار نمایند و یا خطر تحریم را بپذیرند.

گفتنی است، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک (پنجشنبه) 11 اردیبهشت ماه در توئیتی در واکنش به اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نوشته بود: پامپئو ادعا می نماید که براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا یک مشارکت نماینده است، در حالی که قطعنامه 2231 به مشارکت نمایندگان در برجام اشاره می نماید.او (پامپئو) اشاره به برجام را حذف می نماید، زیرا رئیس او (ترامپ) در تاریخ هشتم می 2018 توقف مشارکت آمریکا در برجام را اعلام نمود. به این دلیل، آمریکا هیچ ادله حقوقی برای اینکه مشارکت نماینده (شراکت) در برجام است را ندارد.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 18 اردیبهشت ماه 1397 خروج آمریکا از برجام را رسما اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 221

به "تخت روانچی: ادعای اینکه آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: ادعای اینکه آمریکا هنوز در برجام مشارکت دارد، نه تنها خنده دار، بلکه غلط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید