ترامپ در معرض تحقیقات کیفری در جورجیا نهاده شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران : دادستان های ایالت جورجیا در حال شروع تحقیقات جنایی علیه ترامپ در مورد کوشش های وی برای لغو نتایج انتخابات سال 2020 در این ایالت هستند.

ترامپ در معرض تحقیقات کیفری در جورجیا نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای به قلم ریچارد فاوسِت و دنی حکیم نوشت: به نظر می رسد دادستان ها در ایالت جورجیا در حال شروع تحقیقاتی جنایی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشند که به کوشش های وی برای لغو نتایج انتخابات سال 2020 در این ایالت مربوط می گردد.

به گفته افراد آگاه، فانی ویلیس دادستان جدید بخش فولتون، در حال ارزیابی این موضوع است که آیا می تواند این تحقیقات را ادامه دهد و از جمله گزینه هایی که وی در نظر دارد، استخدام یک بازپرس ویژه از خارج از ایالت برای نظارت بر این تحقیقات است.

هم زمان، دیوید وورلی، تنها دموکرات در هیئت پنج نفره انتخاباتی جورجیا، این هفته گفت از این هیئت درخواست خواهد نمود تا ماه آینده به دادستان بخش فولتون مراجعه کند. از جمله موضوعاتی که وی می خواهد دادستان ها درباره آن تحقیق نمایند، تماس تلفنی ترامپ است که در آن وزیر امور داخلی جورجیا را تحت فشار قرار داد تا نتایج انتخابات این ایالت را لغو کند.

جف دیسانتیس، سخنگوی دادستان این بخش، گفت این دفتر هیچ اقدامی برای استخدام مشاور از خارج از ایالت انجام نداده است و از اظهار نظر بیشتر در خصوص این پرونده خودداری کرد.

بعضی از دادستان های حرفه ای جورجیا گفتند که معتقدند ترامپ به شکلی آشکار، قوانین این ایالت را نقض نموده است.

مایکل جی مور دادستان سابق آمریکا در بخش میانی جورجیا گفت: اگر این حقیقت را کنار بگذارید که او (ترامپ) رئیس جمهور آمریکا است و به نحوه انجام این تماس تلفنی نگاه کنید، ارتباطی را ردیابی خواهید کرد که در خصوص مواد مخدر یا جرائم سازمان یافته مشاهده می کنید. در آن تماس، تهدیدهای بسیار و استفاده از تاکتیک اعمال قدرت از یک مافوق، به چشم می خورد. معتقدم کوششی آشکار برای اعمال نفوذ بر عملکرد وزیر امور داخلی این ایالت به منظور تقلب در انتخابات اجرا شده است.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری نموده است.

وورلی در مصاحبه ای گفت: اگر تا 10 فوریه، روز جلسه بعدی برنامه ریزی شده این هیئت انتخاباتی، هیچ تحقیقی اعلام نگردد، وی از هیئت رئیسه درخواست خواهد نمود موضوع تماس های تلفنی ترامپ را به دفتر ویلیس ارجاع دهد.

او گفت: اگر این هیئت از ارجاع پرونده خودداری کند، از دفتر ویلیس می خواهد خودش تحقیقات در این زمینه را شروع کند.

برد رافنسپرگر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا، یکی از اعضای این هیئت مدیره گفته است که محتمل است او در این موضوع تعارض منافع داشته باشد، زیرا ترامپ با وی تماس داشته است تا او را تحت فشار قرار دهد. از اینرو، او مجبور است از هرگونه تصمیم گیری از سوی این هیئت در خصوص این پرونده خودداری کند.

کارشناسان حقوقی می گویند: ممکن است تماس های ترامپ با دست کم سه قانون جنایی در تناقض باشد. یکی درخواست مجرمانه برای ارتکاب تقلب در انتخابات است.

همچنین یک اتهام توطئه مرتبط وجود دارد که می تواند به عنوان یک جرم جنایی، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. قانون سوم، جرمی جنایی است که مداخله عمدی را در انجام وظایف انتخاباتی شخص دیگر ممنوع نموده است.

اگر این تحقیق تصویب گردد، دومین تحقیقات جنایی درباره سوء استفاده ترامپ از قدرت خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 640

به "ترامپ در معرض تحقیقات کیفری در جورجیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در معرض تحقیقات کیفری در جورجیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید