تزیین میرزا قاسمی با 50 ایده خاص و مجذوب کننده

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، میرزا قاسمی یک غذای خوشمزه با ترکیب بادمجان های مزه دار شده با سیر، گوجه فرنگی، روغن یا کره، نمک و فلفل است که با تخم مرغ ترکیب می شوند و معمولا با نان یا برنج سرو می گردد. اما پخت میرزا قاسمی فقط به درست پختن آن محدود نمی گردد چون این روزها این غذا یکی از محبوب ترین غذاهایی است که حتی می توان آن را صورت لقمه یا فینگرفود هم سرو کرد. بنابراین این روزها تزیین میرزا قاسمی هم درست مثل پختش یک هنر است که باید در کنار طرز تهیه میرزا قاسمی آن را هم یاد بگیرید.

تزیین میرزا قاسمی با 50 ایده خاص و مجذوب کننده

تاریخچه میرزا قاسمی

گفته می گردد که میرزا قاسمی به وسیله فرماندار سابق رشت در کنار دریای خزر اولین بار تهیه شده است. او در زمان قاجار به عنوان سفیر در روسیه خدمت می کرد و معروفیت داشت. افسانه ها حاکی از آن است که او در زمانی که در روسیه بوده، این دیپ بادمجان برشته را تهیه نموده و طبیعتا در خاتمه دوره تصدی خود، آن را با خود به گیلان بازگردانده است و بعدها از اینجا، محبوبیت آن در سراسر منطقه توسعه یافته تا این که به یک دستور غذای محبوب در سراسر کشور تبدیل شد.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

  • بادمجان
  • گوجه فرنگی
  • پیاز
  • سیر
  • تخم مرغ
  • زردچوبه و فلفل سیاه
  • ظرف مناسب برای تزیین میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزاقاسمی

تهیه این غذا با دودی کردن بادمجان ها روی گریل یا شعله مستقیم گاز آغاز می گردد. بعد از دودی شدن بادمجان ها هم باید پوست آن را بگیرید و گوشت آن را له کنید. بعد گوجه ها را پوره کنید.

در نهایت در یک تابه بزرگ، روغن را گرم کنید و سیر را تفت دهید تا طلایی گردد. گوجه فرنگی های خرد شده را به آن اضافه کنید و بپزید تا آب اضافی آغاز به تبخیر کند سپس بادمجان دودی له شده و ادویه ها را اضافه کنید و بگذارید بپزند تا غلیظ شده و آب اضافی تقریبا به طور کامل تبخیر گردد.

در نهایت با شکستن تخم مرغ ها در مخلوط، میرزا قاسمی شما کامل می گردد و می توانید آن را با نان یا برنج کته نوش جان کنید. فقط از تزیین میرزا قاسمی برای مجذوب کننده تر شدن آن غافل نشوید.

تزیین میرزا قاسمی به شکل ها و روش های مختلف

میرزا قاسمی را هم می توانید خیلی ساده با استفاده از ظروف زیبا تزیین کنید هم می توانید با قرار دادن انواع سبزیجات و سالاد یا شکل دادن به نان و برنج تزیین کنید. اما شاید مجذوب کننده ترین روش تزیین میرزا قاسمی این است که آن را به شکل فینگرفود برای مهمانی ها آماده کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1486

به "تزیین میرزا قاسمی با 50 ایده خاص و مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین میرزا قاسمی با 50 ایده خاص و مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید