خبرنگاران وزارت خارجه آلمان: ما از راه چاره سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنیم

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به شرایط نابسامان میلیون ها شهروند سوری در دهمین سالگرد جنگ داخلی در این کشور گفت که برلین از راه حلی که در چارچوب سیاسی باشد، حمایت می نماید.

خبرنگاران وزارت خارجه آلمان: ما از راه چاره سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگاران، 10 سال از جنگ خونین سوریه می گذرد و عواقب آن که با حمایت کشورهای غربی شدت گرفت و به درازا انجامید، همچنان گریبانگیر مردم این کشور است و دولت آلمان در دهمین سالگرد آغاز این جنگ از حمایت خود از راه حل سیاسی برای خاتمه دادن به این بحران اطلاع داد.

ماریا آدبار امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری هفتگی سخنگوی وزارت خارجه آلمان آنچه که شبکه راشاتودی آن را پوشش می داد، گفت: جنگ داخلی سوریه در حالی دهمین سال را پشت سرگذاشته که ترازنامه آن ویرانگر است؛ بیش از 500 هزار نفر کشته شده اند، بیش از نیمی از جمعیت سوریه وطن خود را ترک نموده اند. اقتصاد سوریه سقوط نموده است. اوضاع بشردوستانه فاجعه بار است. طبق اعلام سازمان ملل، تعداد افراد نیازمند به یاری های بشردوستانه از 11 به بیش از 13 میلیون نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: راه حلی خاتمه این درگیری از دید ما باید در کانال های سیاسی یافت گردد، اما هنوز دولت سوریه فرایند صلح به رهبری سازمان ملل را پشتیبانی نمی نماید. با این حال برلین از جستجوی راه حلی حمایت می نماید که در چارچوب سیاسی و با کوشش های گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل، انجام می گیرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، از نظر این کشور مبانی حقوقی بین الملل برای حل مناقشه سوریه هنوز قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است.

درگیری های داخلی سوریه از اعتراضات مسالمت آمیز 24 اسفند 1389 در منطقه درعا در جنوب این کشور آغاز شد اما به مرور به سمت درگیری های مسلحانه و جنگ کشیده شد. افشاگری های بعدی نشان داد که تسلیح گروه های تکفیری تحت حمایت واشنگتن در سوریه، بخشی از استراتژی آمریکا برای مآغازیت زدایی از دولت سوریه و تغییر نظام این کشور بود.

در این مدت قریب به 2000 گروه کوچک و عظیم در سوریه شکل گرفت که اعضای آن از 80 کشور دنیا به آنجا آمدند تا به زعم خود حکومت سوریه را سرنگون نمایند. بر همین اساس است که سوری ها از این جنگ، به عنوان جنگ تمام عیار دنیای علیه کشور خود یاد می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 730

به "خبرنگاران وزارت خارجه آلمان: ما از راه چاره سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزارت خارجه آلمان: ما از راه چاره سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید