رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از بشار اسد به اجلاس بغداد شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک منبع عراقی اظهار داشت که رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از همتای سوری خود برای شرکت در اجلاس سران بغداد شد.

رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از بشار اسد به اجلاس بغداد شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، شبکه روسیا الیوم به نقل از یک منبع عراقی گفت: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای حضور در اجلاس بغداد شد.

بر اساس این گزارش، روسیا الیوم به نقل از منبع مذکور نوشت: اجلاس بغداد، ایده مشترک عراق و فرانسه است. یکی از شروط مکرون برای موفقیت این اجلاس، عدم دعوت بشار اسد به اجلاس بود چرا که او با حضور در کنار اسد مخالف است.

منبع مذکور بعلاوه گفت که دولت عراق هم به علت آنکه سران دیگر کشورها هم در مضیقه قرار نگیرند، با نظر مکرون موافقت کرد.

چندی پیش شبکه المیادین گزارش داد که فالح الفیاض رئیس سازمان حشد الشعبی در سفری به دمشق با بشار اسد ملاقات و از وی برای شرکت در اجلاس بغداد، دعوت بعمل آورد.

پس از انتشار این خبر، وزارت خارجه عراق بیانیه ای صادر و با اشاره به اینکه دعوتنامه های رسمی باید به وسیله دولت و به نام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق صادر گردد، هر گونه ارتباط دولت با دعوت از بشار اسد را رد کرد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 963

به "رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از بشار اسد به اجلاس بغداد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور فرانسه مانع دعوت از بشار اسد به اجلاس بغداد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید