ساده ترین روش تهیه کته قالبی در فر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، طرز تهیه برنج کته از برنج آبکش ساده تر است و در مدت زمان کوتاه تری آماده می گردد، تنها ضروری است به چند نکته کوچک دقت کنید. نگران نباشید ما همه این نکات را به شما خواهیم گفت؛ اگر می خواهید کته شما علاوه بر خوشمزگی و پخت خوب ظاهری دلپذیر داشته باشد کته قالبی در فر را امتحان کنید. اگر قالب های کوچک را انتخاب کنید می توانید برای هر نفر به صورت جداگانه مثل رستوران ها سرو کنید یا یک قالب بزرگ برای همه در نظر بگیرید، این تصمیم را به عهده خود شما می گذاریم. با ما همراه باشید!

ساده ترین روش تهیه کته قالبی در فر

مواد لازم

  • برنج خیس خورده سه پیمانه
  • نمک یک قاشق غذاخوری
  • روغن جامد یا کره یک چهارم غذاخوری
  • زعفران دم شده سه قاشق غذاخوری
  • ماست کم چرب سون خرید آنلاین یک سوم پیمانه

طرز تهیه کته قالبی در فر

مرحله اول

شاید تهیه کته در فر به نظرتان عجیب برسد اما اگر بایدها و نباید ها درباره طرز تهیه برنج و کته را بدانید، می بینید که آماده کردن این برنج پرخاصیت در فر اصلا دور از فکر نیست. برای آغاز برنج را بعد از خیس خوردن روی حرارت بالا بجوشانید و نیمی از روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از جمع شدن آب برنج، آن را از روی حرارت بردارید و زعفران را به برنج اضافه کنید. در همین زمان یک قالب نچسب مافین را در فر با دمای 250 درجه سانتی گراد گرم کنید.البته می توانید به جای ریختن برنج در قالب مافین، همه آن را در یک قالب بزرگ بریزید. یادتان نرود که برنج کته همه خواص دانه برنج را در خود دارد و می توانید از این شیوه برای تهیه یک برنج مجلسی اما پرخاصیت بهره ببرید.

مرحله سوم

وقتی آب برنج جمع شد، قالب مافین را از فر بیرون بیاورید و چرب کنید. سپس برنج زعفرانی را با اندازه کمی ماست (طبق دستور) مخلوط کنید، با کفگیر در قلب برنج بریزید و رویش را صاف کنید و کمی فشار دهید. این فشار به از هم نپاشیدن برنج قالبی شما یاری می نماید.

مرحله چهارم

باقی روغن را با قاشق (به اندازه کم) روی هر قطعه از قالب بریزید و روی آن را با فویلی که چند جایش سوراخ شده بپوشانید. این سوراخ ها مانع شفته شدن برنج می شوند و باعث می شوند که ته دیگ بهتری در قالب شما ایجاد گردد.

مرحله پنجم

برنج ها را در فر بگذارید و بعد از 15 دقیقه، حرارت را به درجه 200 برسانید.

بعد از نیم ساعت فویل را از روی قالب بردارید و از این زمان به بعد، هر وقت که احساس کردید دور مافین های برنجی کمی طلایی شده، قالب را از فر بیرون بیاورید. یادتان نرود که نباید فویل را زودتر بردارید چون در این صورت روی برنج خشک می گردد.

برای سالم بیرون آوردن مافین ها، در یک سینی لبه دار بزرگ آب سرد بریزید و قالب را چند دقیقه در آن قرار دهید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1328

به "ساده ترین روش تهیه کته قالبی در فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین روش تهیه کته قالبی در فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید