سناتور روس در واکنش به اقدامات آمریکا: روسیه به همکاری با ایران ادامه خواهد داد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، یک سناتور روس از تصمیم اخیر آمریکا در عدم تمدید معافیت های تحریمی ایران در چارچوب توافق هسته ای انتقاد نموده است.

سناتور روس در واکنش به اقدامات آمریکا: روسیه به همکاری با ایران ادامه خواهد داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر ژاباروف سناتور روس در مصاحبه با اینترفکس گفت: تصمیم ایالات متحده برای سرانجام دادن به معافیت های تحریمی که اجازه بعضی فعالیت ها در تاسیسات هسته ای ایران را می داد، تنها موجب تحریک تهران خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایالات متحده در حال فشار وارد کردن به ایران است. روسیه به همکاری با ایران ادامه خواهد داد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت واشنگتن اعلام نمود که تا دو ماه آینده، معافیت های تحریمی ایران ذیل برجام به سرانجام می رسند و دیگر تمدیدی صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه ایران برنامه ها و فعالیت های هسته ای خود را افزایش داده است، گفت که تشدید این فعالیت ها تنها باعث فشار بیشتر آمریکا روی ایران می گردد.

مایک پامپئو همچنین از تحریم دو شخصیت مرتبط با برنامه هسته ای ایران تحریم اطلاع داد و اضافه کرد: مجید آقایی و امجد سازگار به عنوان دو راهنمایی کننده برنامه غنی سازی هسته ای ایران را تحریم می کنیم.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ماه 1397 تا به امروز تحریم های گوناگونی را علیه بخش های مختلف اقتصاد ایران وضع نموده و حتی اتباع و شرکت های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم های خود قرار داده است.

از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین المللی اذعان نموده اند که اثر تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 224

به "سناتور روس در واکنش به اقدامات آمریکا: روسیه به همکاری با ایران ادامه خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور روس در واکنش به اقدامات آمریکا: روسیه به همکاری با ایران ادامه خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید