فوت و فن تهیه خورشت کرفس؛ در مصرف آب در این خورشت صرفه جویی کنید!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خورشت کرفس همواره از آن غذاهایی بوده که به آن بی مهری شده است؛ این موج هم از توییتر فارسی آغاز شد که بیشتر کاربرها این خورشت را بدترین غذا می دانستند؛ تا جایی که یک کاربر در شرح طرز تهیه خورشت کرفس نوشته بود: کرفس ها رو خرد نموده و تفت می دیم. پیازها رو تفت می دیم و سپس کرفس و سبزی خورش کرفس را به آن اضافه می کنیم. گوشت را خرد نموده و با سیر و فلفل و روغن زیتون مزه دار می کنیم و سپس به سیخ می کشیم. سیخ ها رو می گذاریم روی ذغال. موادی که اول درست کردیم رو می ریزیم دور. اما واقعا چرا انقدر با خورشت کرفس ناسازگاریم؟ خورشت کرفس خوب و لذیذ نخورده ایم یا فوت و فن درست کردنش را بلد نیستیم؟

فوت و فن تهیه خورشت کرفس؛ در مصرف آب در این خورشت صرفه جویی کنید!

انتخاب کرفس و نعنا

در مرحله اول باید دقت کنیم کرفسی که انتخاب می کنیم چه سایزی دارد. از انتخاب کرفس های بسیار بلند و کلفت دوری کنید و کرفس های نازک و ترد را انتخاب کنید. سپس بعد از شست وشو آن را در مقدار های یکسان برش دهید. سپس نعنا و جعفری و برگ کرفس را خرد کنید و با مقداری روغن همراه با ساقه ها تفت دهید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که سبزی های این خورش باید بعد از شستن به طور کامل خشک شوند و بعد آن ها را خرد کنید در غیر این صورت سبزی ها در هنگام طبخ له می شوند.

چه گوشتی انتخاب کنیم؟

ترجیحا از گوشت تکه ای و استخوان دار بهره ببرید. هرچه گوشت تازه تر باشد، خورشت لذیذتر خواهد بود. گوشت را هم با پیاز فراوان تفت دهید تا سفیدرنگ گردد و تا مرحله آخر پخت به گوشت نمک نزنید؛ زیرا در این حالت گوشت پخته نمی گردد.

در این زمینه بخوانید:

طرز تهیه همبرگر خانگی؛ برترین برگر را با دست پخت خودتان امتحان کنید

فوت وفن های درست کردن کباب کوبیده در خانه

ذرت مکزیکی و ذرت آب پز را به راحتی در خانه بپزید؛ طرز تهیه

رژیم غذایی سیگان، هم از گیاه خواری و هم از غذاهای دریایی لذت ببرید!

در ریختن آب صرفه جویی کنید!

از آنجایی که کرفس آب دار است و در مرحله پخت آب پس می دهد، آب زیاد داخل قابلمه نریزید. هرچقد خورشت کرفس، کم آّ ب تر باشد طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

نکته مهم: چاشنی خورش کرفس معمولا آبلیمو است اما از آبغوره هم استفاده میگردد. بعلاوه بعضی از لیمو عمانی در خورشت کرفس استفاده می نمایند.

نکته مهم: اگر از زودپز بهره ببرید قطعا خورشت جا افتاده تری خواهید داشت.

نکته مهم: برای جا افتادن و خوشمزه تر شدن خورشت باید حرارت را کم کنید تا خورشت به آرامی بپزد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 976

به "فوت و فن تهیه خورشت کرفس؛ در مصرف آب در این خورشت صرفه جویی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن تهیه خورشت کرفس؛ در مصرف آب در این خورشت صرفه جویی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید