فیس بوک تهدید دولت استرالیا برای تغییر موضع را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، فیس بوک هرگونه کوشش برای مرعوب کردن دولت استرالیا با هدف تغییر دیدگاه خود و نیز تغییر قانون وضع شده در این زمینه موسوم به قانون پرداخت اجباری به رسانه های خبری و پلتفرم های دیجیتال را تکذیب نموده است.

فیس بوک تهدید دولت استرالیا برای تغییر موضع را تکذیب کرد

فیس بوک اعلام نموده در کوشش است تا با مقامات و رسانه های محلی به توافق برسد و از همین رو به دنبال راه اندازی پلتفرمی کوچک تر و محلی برای نشر اخبار در این کشور است که منطبق با قانون تازه هم باشد.

مدیر سیاست گذاری فیس بوک در استرالیا و نیوزلند در این مورد گفته است: ما به طور قطع علامت ارسالی از سوی دولت و مجلس استرالیا را درک می کنیم. آنها به شدت خواهان سرمایه گذاری پلتفرم های دیجیتالی مانند فیس بوک در بازار این کشور هستند. ما سالهاست در حال این کار هستیم و هم اکنون بر روی این موضوع متمرکز شده ایم. ما در نیمه دوم امسال میلادی اخبار فیس بوک را به استرالیا می آوریم و از ناشران محلی و دولتی اخبار در این کشور نیز حمایت می کنیم.

به دنبال فشار دولت استرالیا بر فیس بوک برای پرداخت پول به ناشران خبر در این کشور و عدم استفاده بدون مجوز از محتوای تولیدشده توسط آنها، این شبکه اجتماعی در حال مذاکره با حداقل شش ناشر عظیم خبر در این کشور برای عقد تفاهم نامه است. این شرکت از پرداخت ده ها میلیون دلار پول به پلتفرم های خبری در استرالیا به همین علت خبر داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 785

به "فیس بوک تهدید دولت استرالیا برای تغییر موضع را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک تهدید دولت استرالیا برای تغییر موضع را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید