یونان: ترکیه توهمات خود درباره امپراتوری عثمانی را رها کند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزیر امور خارجه یونان روز سه شنبه با اشاره به اقدامات ترکیه در لیبی از آنکارا خواست تا توهمات خود درباره امپراتوری عثمانی را رها کند.

یونان: ترکیه توهمات خود درباره امپراتوری عثمانی را رها کند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان روز سه شنبه هشدار داد که شکست اتحادیه اروپا در لیبی سبب خواهد شد تا این کشور آفریقایی به کشوری شکست خورده تبدیل گردد.

وی در ادامه گفت که این کشور از اتحادیه اروپا در خواست نموده در صورتی که ترکیه به اقداماتش ادامه دهد تحریم هایی علیه آنکارا اعمال گردد.

وزیر خارجه یونان از ترکیه خواست تا توهمات خود درباره امپراطوری عثمانی جدید را رها کند.

روز گذشته نیز در پی تنش های به وجود آمده بین یونان و ترکیه بر سر تحرکات آنکارا در شرق دریای مدیترانه، آتن بار دیگر تهدید نموده هرگونه عملیات اکتشاف گاز در آب های سرزمینی خود را به شدت پاسخ می دهد. (جزئیات بیشتر)

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش های قدیمی منجر شده است. در موضوع لیبی نیز ترکیه حامی دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج مستقر در طرابلس است.

وزیر امور خارجه یونان نیز اخیرا با انتقاد از تحرکات تازه ترکیه گفت رفتار غیرقانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه انسجام ناتو و روابط آنکارا با ناتو را تهدید می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 216

به "یونان: ترکیه توهمات خود درباره امپراتوری عثمانی را رها کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: ترکیه توهمات خود درباره امپراتوری عثمانی را رها کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید